Long time no see

Inaktiv
Long time no see

Ja, nu var det minsann ett tag sedan man skrev något. Anledningen är att min familj har lyckats kvadda internetet igen(!), vilket är mitt livs stora frustration. Kanske inte riktigt så illa, men det är oerhört irriterande eftersom detta lilla problem varit med jämna mellanrum det senaste året. Dessutom ser min familj mig som en ondskefull gamer-estet, som bara ger dator virus och vägrar lyssna på mina åsikter angående datorerna och internet i familjen. Jaja, min älskling funkar i alla fall som den ska, och det är huvudsaken.

Ytterligare ett irritationsmoment är att jag haft så extremt mycket att göra de senaste veckorna och har därför hunnit spela cirka 2 timmar MAX på 2 veckor, och det är illa för liten Emma. Jag satte mig dock framför datorn i syftet att spela igår kväll (yey!), fast spelade bara ungefär 5 min. Haha, jag hade beslutsångest. Antingen film eller spel. Det fick bli film, för min arm har betett sig mycket underligt i veckan. Känner stickningar, och det känns som att armen är "tung", ungefär som när valfri kroppsdel bestämmer sig för att ta en powernap.

Hur som helst, igår spelade jag då ungefär 5 min VTMB och ett par riktigt komiska grejer skedde. Jag befinner mig i uppdraget "The Epic Of The Ankharan Sarcophagus" med min lilla Ventrue-vamp. Efter sista sparningen hade jag dödat någon riktigt läbbig, och rätt lätt, typ (monstret var lätt när man klättrade upp för en stege och helt enkelt sköt ihjäl det, annars dör man rätt fort) och hade hittat vart man skulle bege sig härnäst. Jag var alltså hukad i ventilen. På grund av den människa jag är, beslöt jag mig för att springa tillbaka hela vägen till macken där de säljer en colt anaconda, bara för att det kändes smart. Jag vet ännu inte om det var smart, men den som lever får se så att säga. Sedan sprang man hela vägen tillbaka till ventilen, gick en bit och kom till nästa "ställe", dvs Warren 4. Eftersom jag inte varit här innan (pga åtskilliga störningsmoment), så stirrade jag förundrat omkring mig. Den nya platsen var i ett betongrum. "Jaha", tänkte jag och fortsatte igenom någon öppning och blickade ner för en ganska rejäl höjd. Det fanns dock en stege ett hopp framför mig, så jag tänkte att jag lika gärna kunde försöka hoppa till stegen. Vad hände sedan? Jo, det var till och med längre ner till botten än vad jag trodde, och på vägen ner så stötte jag i åtskilliga rör och såg en säker död till mötes, trodde jag. Av ren tur så hamnade jag inte i den roterande fläkten längst ner, utan precis vid kanten. Det var riktigt kul. Jag var helt säker på att jag skulle dö. Hade dock förlorat halva livet pga fallet, men ändå. Jag väntade på att få fullt liv igen, och hoppade sedan ner genom fläkten (den var stor och långsam så det var inga problem). Efter detta lill äventyr beslöt jag mig dock för lite kultur då jag fått en Indiana Jones-box, och såg på första filmen *skratt*. Men det var en riktigt otippad händelse i VTMB. Måste jag säga igen att jag äslkar det spelet?

Nu börjar jag om 2 min så jag måste gå, men men. Ha det fint kids och spela inte för mycket! Jag fyller 18 om 27 dagar btw, woho! >.< Jag vill inte bli vuxen...

Ps. Ska fixa ett screenshot så fort man kan på det lilla äventyret

#blogg


signatur

"Didn't you see that she flew?"
"Goth-chick on extacy?"

1
Skriv svar