Bilar är skoj...inte

Medlem
Bilar är skoj...inte

Har haft lite strul med mina bilar sedan julen. Började med min mondeo då handbromsen frös fast på julafton när vi skulle hem från svärföräldrarna. Sen dog min lilla fula fiesta helgen efter, löste sig som tur var med att ladda upp batteriet. Det ska väl tilläggas att vi är rätt så beroende utav två bilar men har haft tur att jag har varit ledig i tre veckor hittills.

Hursomhelst så tänkte jag naturligtvis att jag gör ett försök att titta på mondeon men när det gäller bilar är jag helt hopplös, kan inte ett skit. Bygga, måla, fixa med elinstallationer. Inga problem, det tar sin tid men det blir bra tillslut men släng en bil framför mig och det bara blir tragiskt. Känns som bilen skrattar åt mig när jag öppnar en motorhuv

Så verkstad fick det bli. Inte så lätt mitt under julledigheten och när jag väl fick tag i en så fick man vänta eftersom dom hade hur mycket jobb som helst. Men nu är mondeon fixad iallafall...Hela handbromssystemet fick bytas typ, a 4000 kr...Skoj. Kollade lite med dom om min lilla fula fiesta vad som kan vara fel med den då den typ gör 70km/h med full gas. Ja, han kikade lite på den och kom fram till att det förmodligen är katalysatorn som måste bytas, a 2000 kr...Skoj.

Underbart med bilar
Ja jag vet, skyll dig själv när du kör Ford jag har hört det förr

#blogg


signatur

Cause i need to watch things die

1
Skriv svar