Ångkraft.. så föråldrat!

Medlem
Ångkraft.. så föråldrat!

Sedan ett halvår tillbaks så pluggar jag(Historia,religion på södertörns högskola för den intresserade) och detta har medfört att jag blivit allt mer ekonomiskt medveten eller som andra vill kalla det, snål. Från att ha jobbat 8 timmar om dagen samt bott hemma där jag köper nya tekniska prylar för tusentals kronor i månaden har jag gått till att köpa ett spel eller en pryl var 3e månad.

Även om jag nu dragit ner på mina inköp har jag ändå inte blivit mer lat. Jag har alltid varit en sucker för steam, ända sedan CS 1.4 eller vad det nu var som lanserades där. Just att kunna ha alla mina spel samlade på en server på internet så att jag någorlunda lätt kan tanka ner och börja spela utan att behöva fnuppla med 45 olika skivor(installera Diablo 2 kräver ju bara det 7 skivbyten). Jag tycker dock det är hemskt hur vrickade priser de har på steam ändå. I senaste pcg togs det upp om detta fenomen. Den digitala distributionen ska vara så mycket dyrare. Enligt denna lista som visar vilka spel som går att lägga till genom retailnycklar så går Dawn of War 2 att lägga till. Detta betyder att jag kan köpa Dawn of War från webhallen för 379 spänn och lägga till det så jag kommer åt det från steams contentservrar (precis som om jag köpt det online via steam) istället för att betala 591(?49.99*11,83SEK/?=591SEK) spänn. Det negativa är att jag missar ungefär 3 timmar spelande(jag åker såklart på pappas SL-kort, fattig student är fattig student) men tjänar 200 spänn. Ett annat scenario är att jag tar postpaket, ungefär 2 arbetsdagars väntan för 29SEK. Helt jävla sjukt att ha en prisökning på över 50% när man slopar all kostnad för produktion och transport av alla dessa hundra tusentals kartonger.

Precis som det inlägget i pcg avslutade med fildelning kommer jag också göra det. Om spelindustrin klagar på att jag laddar ner, så får de fan ta o kamma till sina priser innan de börjar gnälla. Från och med nu kommer det alltid vara ett privilegium att ha mig som kund av sina spel. Jävla fittcpn!

#blogg


signatur

En tallrik köttyoghurt om dagen är bra för magen!

1
Skriv svar