Alltid otur?

Medlem
Alltid otur?

I början när jag träffar/pratar med nytt folk så är jag rätt blyg. Att börja i nån form av sport där man inte känner en kotte är faktiskt ett stort steg av mig då jag tycker det är väldigt "jobbigt". Jag har länge funderat på att börja med innebandy, lite pågrund av få igång lite kondition igen, men till mesta dels pågrund av att jag gillar innebandy väldigt mycket. Har tittat runt på Karlskronas tre klubbar och endast ett (!) hade ett P93 lag, och dom var i sin tur blandade med P92 också.

Well idag tänkte jag verkligen ta tjuren i hornen och ringa till deras tränare. Slår in hans mobil nummer och trycker på Ring up. Känner att jag börjar bli lite nervös. Han svarar och jag framför då att jag är intresserad av att börja träna. Svaret man får tillbaka blir - "Vi är ett lag på 28 man just nu och det är rätt fullt i princip".

När jag sen lägger på så känns det som "det är som vanligt". När man väl tar tjuren i hornen så är det redan försent.

Dock något som gör mig lite konfunderad är följande:
Tre klubbar runt om i Karlskrona, endast en av denna klubben har ett lag för 15/16 åringar.
Detta laget är som sagt blandat, P92/93.
Detta laget är också 28 man som sagt, 6 utespelare är det i innebandy, lite för många redan kanske? Dela upp laget..?

#blogg

1
Skriv svar