Förr eller senare raglar allt.

Inaktiv
Förr eller senare raglar allt.

Snart släpps GTAIV till PC, och med det följer en hel moddingcommunity, redo göra GTAIV till allting du inte ville att det skulle vara. Min gode vän Sebastian vill självklart vara en del av detta, och i våra huvuden har idéer till diverse mer eller mindre kreativa mods börjat gro.

#1 -Instant ragdoll

-Insurance fraud i Saint's row är bland det roligaste som finns att göra på XBOX360, så är det bara. Att vandra efter trottoaren i gångtempo, för att sedan trycka ned båda triggers och se din karaktär tappa varje muskel i sin kropp och slabba ned i backen som en viljelös docka. Folk kollar snett medan du med stor möda reser dig upp igen och fortsätter att gå som att det som just hände är värdens naturligaste sak.

Detta är någonting vi självklart vill se även i GTAIV, och som inte borde vara någon större bedrift att modda. Att bränna genom Time's Square i 120 på motorcykel för att sedan aktivera ragdoll och se Niko tillsynes somna och glida av motorcykeln likt en hal mask och gnidas mot den hårda asfalten.

#2 -Hela staden raglar

-Går du ut och super med Roman blir du full. Jävligt full. Så full att du inte kan gå rakt, och ropar "eeyhh! Yeeheellow caaar!!" efter lämplig taxi att spy i.
Tänk dig att Roman bjudit laget runt, att hela staden plötsligt raglar, och du har one hilarous mod.

#3 -Oändligt starka bromsar

-Bromssträckor är inget kul. Inget kul alls.
Att ha en bil eller annat fordon som går 100-0 på en halv sekund, det vore något. Att bränna bränna genom Time's Square i 120 på motorcykel, men att denna gång få omedelbar halt på motorcykeln och flyga rakt fram i samma hastighet som din motorcykel just hade. Det vore något.

#4 -Riot

-Minns du fusket till GTA: Vice City som fick alla fotgängare att gå bananer på dig och varandra?
Lägg detta till GTAIV, och dra upp PC-versionens pedestrian-slider till 100% (max på konsol sägs vara runt 35%), och ge dig in i striden.

-Eller kombinera ovanstående mods och få hundratals stridande, alkoholpåverkade fotgängare. Kör igenom folkmassan i sportbil, sovandes vid ratten, och det hela börjar likna...Dead Rising?

-Egna förslag till mods?

Min fullständiga blogg finns att läsa på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

#blogg


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

1
Skriv svar