Ge fan i det där! - Rafaels gafflar

Skägg.
10 Chambers
Ge fan i det där! - Rafaels gafflar

Leonardo har svärd, Michelangelo har nunchucks, Donatello har stav och Raphael har gafflar. Nej. Raphael har inte gafflar.

När man, likt undertecknad, ofta hamnar i intellektuellt högtravande diskussioner i stil med "Vem skulle vinna i en fajt mellan...?" och "Varför suger just den här superkraften?" så är det lätt att halka in på Turtles. Om Teenage Mutant Ninja (Hero) Turtles inte utgjorde minst 50 procent av allt som var bra med din barndom så är du antingen relativt gammal, extremt ung eller bosatt i ett land utan "Alla talar svenska!"-VHS:er i överflöd. Turtles är la mierda, som en anglofierad spanjor skulle kunna ha uttryckt sig.

Jag måste stoppa mig själv här. Jag skulle kunna skriva spaltmeter efter spaltmeter om kramgoa klassiker som He-Man, Dino Riders, Starzinger, Thundercats, Widget The World Watcher, Dennis the Menace och så vidare, och kommer förmodligen också att göra det framöver. Just nu är det däremot bara en snabb upplysning jag vill understryka: Raphael har inte gafflar. Det är nämligen det jag fått höra otaliga gånger från likaså barn som vuxna. Raphael har sai. Galet coola dolkliknande vapen som med rätt teknik kan parera långsvärdsattacker. Hur får man det till gafflar?

Hur bemöter man då någon som likställer den tuffaste sköldpaddans vapen med bestick? Mitt råd är att vänligt men bestämt tillrättavisa personen. I det långa loppet så kommer vederbörande att tacka dig. Du gör världen till en bättre plats för oss alla.

För övrigt borde det vara en hög summa skottpengar på alla som omnämner nunchucks som "turtles-pinnar".

#blogg


signatur
1
Skriv svar