Bland relifer och sulfiter.

Medlem
Bland relifer och sulfiter.

Jahaja, vad har du gjort på sistonde Joakim? Pfft, please. Jag har spelat spel såklart!

Eller, nåja, inte bara spel, har även tagit upp mitt läsande igen, efter några månaders uppehåll, inte helt fel! Änglar & Demoner är det för tillfället, igen, värmer upp inför filmen nu i sommar, som förövrigt verkar bli ännu bättre än Da Vinci-koden, en underskattad film, men jag kan förstå kritiken mot den. Grejen med boken är ju att det är en religionshistorie-beskrivining med en tvist, ingen idé att förneka det boyz & girlz, you know it and I know it. Men jag har alltid gillat religiösa, speciellt kristna, mysterier och legender, jag vet inte, det är nåt som tilltalar mig med den... mystiken som finns, samt att det finns så många historier! De som känner mig vet att äventyrsfilmer har en speciell plats i mitt hjärta, jag ÄLSKAR verkligen äventyr, det är en den lille pojken i mig, jag blir alldeles glad och sprallig av gåtor, gravar och dödsfällor. Men vem blir inte det?

Utöver att böcker fått sätta livet till framför mina ögon ("Jag är papper, jag har text, därför är jag:", right?), så har jag också besudlat min själ med att ge mig in i knarklangar-kretsen. Vänta, sa jag besudla? För helvete, jag har mer pengar än Bill Gates, I`M TONY MONTANA! GTA: Chinatown Wars har fått en välförtjänt mängd speltid den senaste veckan, riktigt roligt litet (haha, litet för att det är på en DSi, som är liten!) spel, speciellt den omtalade knarkbiten. Ja herregud vad jag har slingat syra, även en hel del pulver har gått åt, ja gudarna vet att studenterna i Liberty City gillar sitt vita guld.

Guld för bagare.

Förutom GTA så har Final Fantasy Tactics gått varmt i min bärbara maskin, mycket bättre än vad jag trodde från början, men svårighetskurvan (?) är lite väl skruvad. Just nu så har jag tagit en paus från det, men kommer nog inom kort att plocka upp det igen! @Zoom7 var inne och köpte ett SD-kort till mig häromdagen, mycket uppskattat, äntligen så har jag Clash på DSi! Ingen aning hur jag klarde mig så länge utan denna Joakims drog.

Ja just det, klarade Killzone 2 också, bra spel men ingenting speciellt. Kanske nästa gång Guerilla, kanske nästa gång.

#blogg

signatur
1
Skriv svar