Guitar Hero Sixty-FOOOOOOOOOOOOOOUR

Medlem
Guitar Hero Sixty-FOOOOOOOOOOOOOOUR

Ni vet den där youtube-filmen där en liten pojke och hans syster får en Nintendo 64-konsol i julklapp? Ungefär så var det i förrgår när min lillebror och jag körde iväg till Posten för att hämta ut Guitar Hero:World Tour, fast med lite mörkare röster! Iallafall så är det ungefär vad jag förväntade mig, mer låtar, mer instrument och mer frustration över hur svårt det kan vara på sina ställen. Nu har jag ju iåförsig inte spelat trummorna tillräckligt mycket, men goddamn, det är svårt att hålla takten! Kör Easy på dom (woho) men Hard på gitarr (där jag är någorlunda mycket bättre), har kommit en bit också, klarade nyss giget med Ozzfest, där man lirar Crazy Train m.f. låtar

Den funktion som nästan är roligast är dock Rock Star Creator-delen, som är helt otroligt komplicerad! Finns otroliga mängder kläder, instrumentdelar (kör med en fet Järnkors-gitarr nu!), tatueringar m.m. Man kan sitta med det läget i flera timmar utan att tröttna faktiskt, vilket man också bör göra (sitta länge alltså) för att få ihop sin "perfekta" Rock´n Roll-stjärna! Just nu kör jag gitarr med en halvt rockabilly, halvt surf-snubbe och med trummor kör jag min egen version av Doyle från Misfits, tänkte även göra en egen Danzig så snart jag orkar.

Jaha, vad annars då? Jo, bara 7 dagar kvar tills DSi-releasen! Woho! Kommer bli hur awesomesauce som helst, ahhh, bara tanken att kunna lira Pokémon (klart, vad tar ni mig för, en jävla icke-nörd?) när jag kör bil är tillräcklig för att jag ska gå upp i varv! Men nej, nu är det dags att koppla på sig gitarren igen, tänkte försöka klara giget med Trapped under Ice... kommer bli kul att få avslitna armmuskler, ser redan fram emot det...

#blogg


signatur
1
Skriv svar