Bland sprutheroinister och tyska alver

Medlem
Bland sprutheroinister och tyska alver

Ännu en spännande dag i spelets tecken.

Idag har det blivit en hel del Condemned: Criminal Origins, ett av releasespelen till 360 som ni kanske minns, fast nu på min kära pc-låda. Jag beställde uppföljaren (med det härliga namnet Bloodshot) häromdagen, till PS3, men jag har alltid velat veta vad som händer i ettan, därav mitt nuvarande projekt. Förutom det så tankade jag (från FZ faktiskt) ner demot till Sacred 2, hack´n slash-äventyret från våra öl-torskande vänner i syd, främst för att jag alltid gillar blod och att det var länge sen jag lirade ett lättsamt rpg, brukar ju mest bli 50 - 100 timmars i japanska killar-som-ser-ut-som-flickor dramer annars.

Första intrycket från demot är gott, lite... rörigt på sina håll, vissa quest som buggade, men likväl ett gediget hantverk med förhoppningsvis mer än pulsåderdjup. Men det är ju ett slafsa´n kötta, så jag kanske förväntar mig för mycket? Nåväl. Beställde iallafall hela spelet från Webbhallen igår (så jag spelade demot efter att jag köpt spelet? Japp, här kör vi med omvänd logik serru!) och alldeles nyss damp det ner i brevlådan, så jag skriver inlägget medans installationen rullar.

En intressant aspekt av spelet verkar vara det att det är två olika kampanjer, en ljusa "light" (!) och den mer dystra "shadow" (!!). Så förutom de 6 karaktärerna man har att välja emellan, så har fyra av dem 2 olika lägen, uppmuntran till omspelning verkar given. Själv tänkte jag starta med Shadow Warrior (läs: Barbar), en skön odöd snubbe som yrkar för att en yxa i skallbenet på alla är vägen till lycka. Kort och koncist är hans filosofi, något jag inte kan låta bli att identifiera mig själv med! Tänkte dessutom köra skugg-sidan, så det blir en elak odöd (!!!!!!!1111oneoneone) filur som jag de kommande veckorna kommer kämpa med. Kanske, vem vet, jag kanske väljer en ängel (Seraphim) istället, men risken är liten, vem vill vara god när man kan slakta bönder dagarna i ända?

#blogg


signatur
1
Skriv svar