Dialog är det nya teckenspråket

Medlem
Dialog är det nya teckenspråket

Heh, jag måste vara inne i nåt Heroes-rus nu för jag letade upp min Heroes III Complete och installerade, så just nu har jag alla de ojämna släppen av spelserien på burken! Shit, sicken nörd jag är. 8)

Alundra flyter på bra annars, klarade just den rasriskerande (?) kolgruvan och har sett Murgg (apor beväpnade som Vega), så allt är fortfarande lugnt. Alundra är ju en Zelda-klon ner i generna och det märks verkligen i det faktum att vår huvudperson Alundra (!) är också stum men har samma magnifika kontroll av teckenspråk som Link har, sicka hjältar! Kommer inte ihåg om jag sagt det tidigare, men Alundras speciella grej är att han kan gå in i folks drömmar och hjälpa de i dom. Så om t.ex. en bybo har fastnat i en mardröm så kan man helt sonika knalla in i den och ställa allt till rätta, ackompanjerat av musik som ger en kalla kårar och spasmer i ryggen. Som en Zelda-klon så är den mest lik A Link to the Past i grafisk utformning (någorlunda) och stil, men till skillnad från äventyret i Hyrule så får man här veta en hel del saker hela tiden, massvis med dialog, istället för att bara kubba runt och leta efter nästa tempel (som dessvärre drar ner ALttP för mig, men Zelda-spelen är ju oftast sådana), här har vi alltså både en huvudstory samt bakgrunder till det du skall göra!

I övrigt så är det nu mindre än två veckor kvar tills min familj och jag lyfter från Landvetter för att bege oss till det Stora Landet i väst; USA och dess hyfsat kända stad New York! Kommer bli awesomesauce och jag kunde inte längta mindre än vad jag gör nu, det är första gången jag är i Staterna. De som varit i Le Grosse Äpple tidigare och som kanske har tips på affärer och sådant man skall gå till (Midtown Comics är redan uppskrivet såklart) får gärna komma med sådana så att jag kan få ut mesta möjliga av min långhelg där!

#blogg


signatur
1
Skriv svar