CHA-HEAD-CHA-LA

Medlem
CHA-HEAD-CHA-LA

Ännu en helg, ännu en ny veckas åtagande med jobb, nöje och allt vad det heter, men framförallt denna veckan; väntan på semestern nästa vecka! Detta är sista veckan innan ledigheten som jag jobbar fulltid, bara fyra dagars slit kommande vecka och på fredag startar 9 days of glorious holiday! Det firas ju redan på torsdagen med en USA-resa, vilket kommer bli ganska awesome faktiskt, "HELLO NEW YORK!" osv.

Funderar faktiskt på om jag skulle ta en paus från spelandet denna veckan, det blev lite väl mycket förra och jag var mest trött och hade en del huvudvärk då, vilket iåförsig inte behöver vara p.g.a. spelande, men jag vet inte, ibland är det bra att ta en break och göra annat, såsom att läsa igenom alla mina gamla Dragon Ball-pockets igen! Ja! Sicken plan! Jag började köpa DB när det släpptes på svenska här i Sverige för... 9 år sedan, shit, då var jag elva år gammal, men jag ångrar inte att jag la ut alla pengarna på böckerna (fyndigt nog 42 st) och jag har läst dom otaliga gånger. Är inne på bok nio just nu, drar väl några till undra dagen, har inte mycket för mig just nu.

Såg förresten Magnolia igår, mycket bra film, väldigt tragisk men ändå... betryggande att folk i sådana situationer kan klara sig och få det bättre. Rekommenderar den starkt, men man måste vara på humöret (tragiskt humör?) för att klara av den då den är ganska lång och krävande, men musiken är kanon och det är i princip bara bra skådespelare (Tom Cruise är magnifik i rollen som Frank Mackey). Nu tänkte jag att jag skulle se den sista av de fem filmerna jag hyrde förra veckan, Man on the Moon, som jag senast såg på tv för en 5 - 6 år sedan, skall bli kul! Älskar omslaget, härligt melankoliskt och vad än folk säger så tycker jag att Carrey klarar av roller som inte bara är komiska (hela tiden).

#blogg


signatur
1
Skriv svar