Fast i bollhavet

Medlem
Fast i bollhavet

Jag testade FreeRealms nyss, det där nya barnvänliga gratis-MMORPGet som redan har över 3 miljoner användare (1 miljon på två veckor?!) och som verkar frodas ganska rejält. Iallafall så gjorde jag en människa, Stephen Sparkfort, och tänkte att jag skulle se what the fuzz is about så att säga. Första intryck? Jag... skäms lite. Svårt att beskriva varför, men kan ha att göra med att det är så gulligt och sockersött, det får mig att känna mig som en inkräktande pedofil, som om jag vore 35 bast och leker i bollhavet på McDonalds eller Stena-färjan. Det känns som att det borde vara samma sak som med Pokémon, som många ser som barnsligt men som jag ändå är helt beroende av och kan trycka in många timmar i utan att märka det, men njäae, det är något annat med FR. Men det ser iallafall ganska gediget ut, jag kan föreställa mig att man kan sitta och spela det med sina barn och sånt på kvällarna efter att läxorna är gjorda och Bolibompa just slutat, en halvtimme innan läggdags eller så!

Spelet är ju ett så kallat "gratis" spel, vilket innebär att det är fritt att spela utan månadskostnader eller en inköpssumma, men delar av spelet (som jag märkt hittills), såsom husdjur och kostymer/föremål kan du handla för spelets specialvaluta, som du givetvis växlar till dig från dollar/euro/cash. Inget nytt på kaptialistfronten alltså, men jag gillar i alla fall den här lösningen, man kan testa spelet och sen betala det du vill, om det lockar med en hund/katt som du vill döpa till President Mustard (jag gjorde i träningen). Kort sagt så är det ett förträffligt tidsfördriv för barn, men är man över 12 - 13 så vill man nog hellre lira Warcraft eller något av de andra inkörsportarna till tunga droger, tur att man drog sig ur innan det blev snack om en Intervention.

Likt en följetong från mitt depraverade sinne för musik så tänker jag slänga upp en video från en annan låt som jag var besatt över ett tag; Always the Sun med The Stranglers (som jag förövrigt såg live tidigare i år).

#blogg


signatur
1
Skriv svar