När mamman kom med barnablod.

Medlem
När mamman kom med barnablod.

Jag tog faktiskt och plockade fram en gammal favorit igår från spelhyllans mörker, ett spel som jag börjat om på så många gånger men aldrig klarat; Vampire the Masquerade: Bloodlines, Troikas sista spel som var buggigt men ack så underhållande. World of Darkness är en rollspelsvärld som jag varit förtjust i i många år, först med det smått otroliga Vampire the Masquerade: Redemption som satte eld i själen på mig med sin story och härliga karaktärsutveckling, för att sedan gå över till att lektyr i form av Gherbod Flemings två första böcker i Blood Curse-triologin (vars sista del jag ännu inte fått tag i) och senare med Bloodlines. Med andra ord så har jag inte spelat något av de "riktiga" rollspelen inom WoD utan bara dess dator-iterationer, vilket inte är så pjåkigt ändå eftersom de är så bra. Nåväl, sist jag installerade Bloodlines så kraschade allt och det gick inte att ominstallera det, vilket inte var första gången och det är alltid lika jobbigt när saker i fungerar som det skall och ingen lösning finns att hitta, men jag tänkte testa om det funkade nu, för så är det ibland, saker fixar sig själva. Jag ploppa i skivan och presto, det gick att installera! Kalas tänkte jag och körde på, fortfarande väntandes att det skulle gå åt Hades, men till min glädje och förvåning så fungerade det, trots att teknik oftast fungerar lika bra för mig som demokrati i Iran. Not meant to be.

Den här gången så lirar jag återigen Gangrel med fokus på Protean (för att kunna få feta klor osv. bra grejer), när jag kom som längst så hade jag kört Brujah, vilket gjorde det lite svårare i melee eftersom klor och dylikt plockats bort sedan Redemption-dagarna. Jag tänkte också starta en Ventrue/Malkavian-karaktär, för att klara spelet via dialog och gå Camarilla-vägen, till skillnad från nu när jag tänkte gå med... är det anarkisterna som hänger i baren? Nåja, de som är med Nines, som Brujah körde jag solo vilket inte var så kul, får se hur det tar sig nu!

Av någon anledning så fungerar inte spelet på min nya laptop, vilket är konstigt, det enda jag får upp när jag försöker starta är att det failar av okänd anledning. Måste jag patcha kanske?

Jag insåg just nu att den spellogga/spel-grej jag kan tänka mig att tatuera in är fortfarande något ur Vampire/World of Darkness-världen, vilket var vad jag planerade i början men som ju förstås ändrades för den fräckare Discworld-Döden. Men jag planerar ju fortfarande nästa gaddning, tatueringar är ju som de som gjort det vet; väldigt beroende-framkallande, men har haft problem att välja motiv. Jag vill ha något enklare den här gången, något som helst inte kommer gå på över 4000 :-, visst så ska man ha tatueringar hela livet och man bör inte snåla, men just nu när jag ska återgå till studentlivet så känns mat och sånt trams lite viktigare. Sjukt, jag vet.

Här är iallafall vad jag funderar på just nu;

Alltid varit förtjust i omslaget, svartvit och ut-fadeat kan det bli kanon verkligen!

Vad tror ni, skulle det passa? Har ni själv speltatueringar så får ni gärna säga det och ordna så man kan se en bild, alltid kul med inspiration och att se på i allmänhet, tatueringar är ju en av de bättre kryddorna i livets stora chili-gryta!

#blogg


signatur
1
Skriv svar