Nazistguld och 1000 "hungriga" apor.

Medlem
Nazistguld och 1000 "hungriga" apor.

Satte mig nu i morse och tänkte att jag skulle köra igenom ännu en episod i AitD, så att jag inte stannar av och måste börja om från början igen, sånt som är lätt hänt när man spelar mycket ni vet. Nåväl, gjorde min frukost, tog min kopp kaffe och slog mig ner i soffan för en stunds äventyrande, morgon-gympa för hjärnan, kom en bra bit in i episoden, över hälften efter en timmes spelande med några pussel (jag älskar pussel!) och lite monster-skjutande, tills olyckan slog till som en blixt från klar himmel. Spelet fastnade. Detta spelarens värsta motståndare hade angripit ännu en gång och därmed raderat ut min timme från världen, visst, jag vet vad jag ska göra, men det finns få saker som är tråkigare inom spelvärlden som sådant, speciellt i ett spel som AitD där varje episod bör spelas igenom från start till slut då man inte får behålla föremål annars.

Trist, men sånt händer och jag har alldeles för kul med spelet annars för att låta det här stoppa mig i mitt mål att klara det och recensera det, men jag kommer inte spela mer av det denna morgonen, dessvärre.

Annars så var jag och hyrde film igår, som jag brukar göra när jag har tråkigt, tänkte se om The Wrestler hade släppts för uthyrning än, då jag velat se filmen ett bra tag, Mickey Rourke är ju en grym snubbe trots allt. Det hade den i vilket fall inte men den kommer tydligen ut imorgon, så det får bli ännu en vända då! De filmer som jag hyrde igår var iallafall;

- Postal
- Frost/Nixon
- Almost Famous Blu-Ray

Frost/Nixon har jag likt Wrestler velat se ett bra tag och samma gäller för Almost Famous som jag tänkte att det kan vara kul att se på Blu-Ray istället för leta efter dvdn, samma pris trots allt. Postal-filmen såg jag igår och konstaterar direkt att det var den bästa sämsta film jag sett, otroligt osmaklig men ack så underhållande! Scenen när regissör Uwe Boll (vars namn alla bör känna till) betalar sin internationella stjärnas gage med guldtänder fick mig faktiskt att gapskratta när jag satt och tittade själv, vilket knappt händer i bra filmer! Jag vet ju att Boll har något av världens sämsta rykten angående film, men detta var första gången jag såg en av dom, vilket förmodligen bara är bra för mig då detta är den film som skämtar om både tv-spels film i allmänhet och Bolls egna filmer (och sig själv) i synnerhet, så kanske inte så illa att börja med den. I rollen som The Dude har vi Zack Ward som alltid är kul att se, samt att han passar rent utseendemässigt mot spelförlagan. Boll har faktiskt gjort ett smart drag i filmen genom att ta tillvara på mycket av känslan (om det nu finns nån) och vissa av de roliga bitarna i spelet istället för att göra en rakt av avspelning som följer "storyn" helt. Vi får fortfarande se Talibaner som jagar infidels, kattljuddämpare (som tydligen är ett giltigt ord enligt FZ?) och Krotchy-dolls, men utöver det så får vi barnmassmord, 1000 kåta apor och nazistguld. Hur kan denna soppa inte smaka gott?

Nu blev det väldigt mycket om Postal här, vilket var en film jag inte ens ville se ett tag men som jag är nöjd att jag hyrde, kul om man saknar någon form av moral eller bara vill stänga av den en stund, passar perfekt med lika omoraliska vänner om du har några kvar!

#blogg


signatur
1
Skriv svar