Vilken film såg du senast?

Medlem

Den senaste jag såg var "The Hobbit: The Desolation of Smaug".
Den var ganska bra men inte riktigt så som jag hade förväntat mig, som många hade sagt.
Jag är ganska kräsen när det gäller filmer, det är inte många filmer jag gillar.

Betyg: 6/10

Medlem

Deltagänget från 1978 (animal house heter den på engelska). En klassiker får jag lov och säga.

8/10 ger jag den.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

22 Bullets.

Stabil maffiaaction med Jean Reno.
5/7 tryfflar.

Medlem
Medlem

Svart Katt Vit Katt

10/10 Ett mästerverk

Handling:

Någonstans i ett land på Balkan, ett land med stängda gränser där lycksökande smågangstrar köper järnvägsvagnar med bensin från Bulgarien. Gangsterkungen Grga Pitic sitter i sitt vardagsrum och citerar Humphrey Bogart för att lära sig att muttra djupt och manligt mellan guldtänderna. Kort sagt - galenskapen flödar men över alltihop vilar den starka tron på att kärleken alltid segrar


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Pain & Gain.

Vansinnigt rolig film om tre kroppsbyggare som bestämmer sig för att kidnappa en rik man och stjäla allt han äger. Otroligt sevärd komedi som rekommenderas varmt.

Medlem
Skrivet av vTune:

The Hunger Games: Catching Fire
http://www.imdb.com/title/tt1951264/?ref_=nv_sr_1
6/10 Helt OK

Det är den senaste va ? Är det lika mycket "skakig kamera" i den här som i den första ? Jag höll på att bli tokig av allt kamera skak i den första filmen. Förstörde mkt av upplevelsen tyckte jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av vTune:

The Hunger Games: Catching Fire
http://www.imdb.com/title/tt1951264/?ref_=nv_sr_1
6/10 Helt OK

Det är den senaste va ? Är det lika mycket "skakig kamera" i den här som i den första ? Jag höll på att bli tokig av allt kamera skak i den första filmen. Förstörde mkt av upplevelsen tyckte jag.

Aa de är senaste dock är jag fel person att fråga om "skakig kamera" då det inte var något jag la märke till i 1an.

Medlem
Skrivet av vTune:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av vTune:

The Hunger Games: Catching Fire
http://www.imdb.com/title/tt1951264/?ref_=nv_sr_1
6/10 Helt OK

Det är den senaste va ? Är det lika mycket "skakig kamera" i den här som i den första ? Jag höll på att bli tokig av allt kamera skak i den första filmen. Förstörde mkt av upplevelsen tyckte jag.

Aa de är senaste dock är jag fel person att fråga om "skakig kamera" då det inte var något jag la märke till i 1an.

ah alrighty.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Counter-Culture bland amerikanska icke-hollywoodfilmer:
Matewan


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Jag såg Movie 43 igår.

I filmen så läser en manusförfattare upp sina idéer för en producent och det är delar av hans manus som bygger upp kortfilmerna i Movie 43. Jag är lite kluven över filmen. Från och till är den riktigt rolig och jag skrattade högt vid ett par tillfällen (Jo, jag vet. Jag har barnslig humor.). Men samtidigt känns det inte riktigt som det fungerar i långfilmsformat. Det är en massa korta humorsketcher med scener från producentens kontor mellan varje. Så det finns egentligen ingen sammanhängande handling. Det känns som ett avsnitt av Family Guy där massor av utbytbara skämt utan anknytning till storyn visas efter varandra (Vad passar då bättre än att Seth MacFarlane gör en cameoroll i filmen).

Nej, som långfilm funkar inte Movie 43. Hade sketcherna visats i ett halvtimme långt humorsketchprogram så hade jag bänkat mig framför min TV men nu känns det mest jobbigt att jag har betalat hundra spänn för filmen.

Medlem

Bunraku

Riktigt trevlig film med Josh Harnett i spetsen.

Medlem

Senaste film jag såg var den här:
https://www.youtube.com/watch?v=CV5FTUICqTQ


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Jag såg Rush i helgen och vill rekommendera den till alla. Sann historia om F1-förarna James Hunt och Niki Lauda, två rivaler med helt olika stil både i livet och på banan. Väldigt bra skådespel från samtliga. Måste ses.

Medlem

Har till sist sett Prometheus.

Ger den 7.6/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Såg V/H/S senast, helt klart överraskad, den hade en del grejer som jag var lite tveksam till men det är också en av de ytterst få filmer jag faktiskt blivit rädd för.

8/10


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av yoyisy:

Såg V/H/S senast, helt klart överraskad, den hade en del grejer som jag var lite tveksam till men det är också en av de ytterst få filmer jag faktiskt blivit rädd för.

8/10

Älskar VHS, kan rekommendera tvåan också. Inte lika stark, men två av historierna var riktigt bra


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av yoyisy:

Såg V/H/S senast, helt klart överraskad, den hade en del grejer som jag var lite tveksam till men det är också en av de ytterst få filmer jag faktiskt blivit rädd för.

8/10

Älskar VHS, kan rekommendera tvåan också. Inte lika stark, men två av historierna var riktigt bra

Tänkte jag skulle se den till helgen


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Prisoners var den senaste. Otrligt bra. Ruggig historia och spänning om vart annat.
9/10


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har snart tittat klart på TV-Serien Trailer Park Boys

Den består av 7 säsonger med 6-10 avsnitt per säsong och varje avsnitt är ca 23 min långa.
Serien är kanadensisk och utspelar sig på en "Trailer Park", det finns 3 huvudkaraktärer, Ricky, Julian och Bubbles.

I stora drag så handlar det om att dessa tre personer , och deras vardags bekymmer . Serien är lysande och jag har aldrig skrattat så mycket som jag har gjort när jag kollat på denna. Jag ger den 5 av 5.

Rekomenderas varmt.


signatur

Wasted.White.Boys

Skriv svar