Skägg.
10 Chambers
Vittring

Som ni märker har jag trappat ner på Dragon Age-bevakningen. Anledningen är i huvudsak att det börjar blir så mycket spoilers, framförallt på deras officiella forum, att det är svårt att ha en överblick utan att man avslöjar lite väl mycket spoilers för att det ska vara skoj. Man vill ju spara något till själva spelet, no?

Exempelvis smög det ju med en massa spoilers i koden till character creatorn. Det finns en hel tråd på BioWares forum där folk postar det ena remarkabla avslöjandet efter det andra, bland annat om hemliga NPC:er.

Ett annat hett ämne är de olika recensionerna som börjar poppa upp nu. Spelet har fått väldigt bra betyg och bland annat PCG UK gav betyget 94%. Alla skeptiker från E3 har bytt åsikt och genomskådat marknadsföringskampanjen som, i bästa fall, kan klassas som "sådär".

En sak som många recensenter hakat upp sig på är spelets skeva svårighetsgrad. Flera recensenter tycker att spelet varit för svårt på både normal och easy svårighetsnivå. Vissa hardcore-spelare hävdar rätt åt dem, men de har ju redan sitt på det torra med hard och nightmare. Så det kan hända att det finns balanseringsproblem i spelet. I övrigt verkar allt gott.

Har även lekt med char creatorn och det här blev min snyggaste karaktär enligt mitt tycke (human mage):

#blogg


signatur
1
Skriv svar