Format c:

Medlem
Format c:

Dags igen för en formatering och nyinstallation av Xp. Hittills har jag förbrukat ett 10-tal cd-r skivor och en jävla massa tålamod, för att inte tala om kaffe och tobak, men inte går det så mycket framåt för det.

Mitt problem då, SATA, måste få in drivrutinerna från diskett för att installationen ska kunna hitta min hårddisk, efter mycket om och men har jag kopplat in floppyn och hittat en diskett, men fungerar det? Nej. Läsaren verkar ha gett upp och det är väl förståeligt, legat i en låda de senaste åren och samlat damm, då hade jag också lagt ner.

Men ljuset i tunneln verkade ju vara slipstream, hittade en massa olika program och guider som verkade ha lösningen snabbt och smidigt, men icke för mig. Det gav mig som mest hopp och en bunt obrukbara skivor. Men nu har ljuset återigen visat sig och jag hittade en guide som visar hur man kan göra det manuellt, så nu sitter jag och ändrar i filer till höger och vänster utan att ha en aning om vad som kommer ske, men skam den som ger sig.

Det positiva i kråksången är ju dock att jag hittat en del kul program på vägen, allt från slipstreaming till floppy-emulatorer.

Är det för övrigt någon som har några tips om vad jag kan ta mig till, så är det välkommet. Det är som sagt SATA drivrutiner som ska in och moderkortet är ett ASUS K8V-X.

#blogg

1
Skriv svar