Nostalgitripp till Auberdine

Medlem
Nostalgitripp till Auberdine

Nostalgi? Och Auberdine av alla ställen, tänker du kanske.
Men då kanske du inte började spela som Alliance...

Satt på bussen på väg hem från stan och drog fram ett nummer av tidningen Level presenterar: World of Warcraft. Att åka lantbuss en varm sommardag är olidligt och alla typer av underhållning som hindrar ögonlocken från att falla ner som blyklumpar höjs till skyarna (ursäkta ordvitsen).

Läste ut en redan tidigare påbörjad artikel och fann mig endast 5 minuter utanför stan. Toppen. 25 min kvar.
Till min oväntade glädje fann jag på nästa sida en artikel med "ländernas historia" och japp, det handlade om Darkshore.

Varför denna fascination över en låg-levlad, dunkel plats som Darkshore?
För att dra ett kort citat ur tidningen: "Som nyutexaminerad night elf-druid och total noob.." Det var ungefär så jag kände mig när jag för första gången tog mina första stapplande steg ut i det okända Azeroth och gav mig av till Auberdine. Det var där allt började på allvar. Man började sina första riktigt tidskrävande quests (vilket inte känns så super-avancerat så här i efterhand), träffade sina första vänner, mötte svårare mobs och sina första hordes.
Det är något magiskt med den mörka skogen och de fientliga djuren som döljer sig i skuggorna. Man vet att de nagas som gömmer sig i bergen som gränsar till Felwood ruvar på en hemlighet, att de förgiftade djuren vittnar om att något ondskefullt spridit sig in i landskapet, att det finns nya mysterier att upptäcka och nya fiender att bekämpa, något kan lura bakom varje buske och vänta på att utmana dig och sätta dina noob-kunskaper på plats.

Själv upplevde jag aldrig platsen som skrämmande. Visst, det var nytt och annorlunda och man blev lite nervös när något nytt hände, men det kan inträffa än idag.
Nuförtiden ser jag bara tillbaka på Auberdine och Darkshore med varma minnen om min första tid i Azeroth. Av nån anledning kommer det alltid vara en plats som ligger mig varmt om hjärtat. Trots den låga leveln på landskapet och det taskiga vädret är och förblir det en plats med fina minnen och jag vet att jag kommer att åka dit igen nån gång, bara för att uppleva minnet av min första tid i WoW.

Game on!

//Isidria

#blogg


signatur

~´.*.`~This Is Divinity~´.*.`~

1
Skriv svar