Medlem
Trico?

Så tar E3-tåget fart igen. Förra hållplatsen var Beyond Good & Evil. Nu blir det tätare mellan stoppen ju närmare slutstationen vi kommer.

Dagens anhalt och avstigning för samtliga som uppskattar kvalitet och känner sig lite vuxnare än övrig spelpublik är Project Trico.

Jag har en känsla av att jag behöver vara försiktigt optimistisk till den trailer som nu har läckt ut. På vad kan jag inte bestämma mig. Det är något obestämt oroväckande över trailern. Inte miljöerna. De har alltid varit lite åt det dystra hållet. Likaså musiken och egentligen hela den övergripande känslan i både spel ett och två. Det har något med spelet som produkt att göra, men jag kan för mitt liv inte sätta fingret på det.

Så låt oss i stället vara ohämmat positiva över den trailer som gjort oss äran att befinna sig på hållplatsen.

Det kommer återigen att handla om plattformande i stil med ICO, men istället för en handlingsförlamad flicka som följeslagerska har man en klart torterad råtta i elefantstorlek att ta hand om. Jag kan ana ett fängelse likt det i ICO, och att åtminstone den större av de två huvudpersonerna i trailern är där p.g.a. sitt unika utseende. Den lilla översiktsbild man får av staden utanför ger mig bilden av ett slags dubbelt plattformande där man tar sig mellan byggnaderna på ryggen av råttgripen (rattle griffon tycker Google) och sedan in i komplexen utan dess sällskap.

Vad man ska göra är inte helt tydligt eftersom Fumito Umeda (producent och ansikte utåt) inte verkar gilla prat i överflöd. Trailern är därför tyst sånär som på det vackra stycke flöjt-musik man kan höra. Man kan skymta en cylinderformad sak som kastas in i munnen på gripvarelsen. Personligen tycker jag det ser ut som en tunna man har till gasol-grillar och hoppas på en eldandandes kompanjon innan spelets slut.

Huruvida trailern är förrenderad eller inte låter jag oppositionen ta hand om. Själv har jag inga tvivel om att just Team ICO skulle kunna prestera något lika snyggt som #Killzone eller #Bioshock, men utan behovet av att stressa igenom allt i 120 och istället tillåta de miljöer som byggts upp att beundras.

Det ser ut som att tåget går vidare mot nästa hållplats. Jag kan tyvärr inte stanna så länge. Men jag återkommer garanterat och gärna.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar