Inaktiv
Filmmani

Jag och några vänner satt en kväll och pratade om filmer, vilket slutade med att alla fick lista ett obestämt antal filmer de tyckte var bra. För att det inte skulle bli så rörigt skrev var och en ner dem på ett papper och sedan jämförde vi litegrann och gav varandra tips.
När jag plockade på skrivbordet hittade jag min lista:

Freedom Writers, Scarface, Titanic, Flight 93, United 93, En kvinnas doft, Carlitos Way, Sahara, Final Destination, Twister, Flightplan, Deraild, A walk to remember, Ghost, Forrest Gump, Pay it forward, Die hard 1-3 (4:an sög), Harry Potter 1-5 (väntar spänt på nummer 6 och 7..), S.O.S Posidon, The Posidon Adventure, Huset som Gud glömde och Speed.

Det finns fler, jag tycker många filmer är bra. Bland annat är jag en komedifanatiker men jag tycker det är skillnad på komedier och filmer som de här ovan när man ska bedöma vad som är bra. Jag tycker inte man kan säga att till exempel 7 miljonärer och Deraild är lika bra i jämförelse då de handlar om två helt olika saker och är i varsin genre. Men de är båda väldigt bra var för sig.
Det är väldigt svårt att förklara vad jag menar men förhoppningsvis är ni inte totalt förvirrade.

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar