Intressanta intervjuer

Medlem
Intressanta intervjuer

Jag hittade flera intervjuer, och postade dem i olika inlägg; nu har jag samlat dem i ett och samma i stället.

2K Games

1up har en fem sidor lång intervju med Christoph Hartmann, boss på 2K Games, gällande allt från deras utvecklingsfilosofi till förseningarna på en del av deras spel, till det positiva med användandet av outsourcing, och en väldigt irriterande tystnad kring ryktena om en uppföljare till det fenomenala Darkness.

Intervjun återfinns här

Bioware

Den här intervjun är betydligt mindre intressant än vad jag hoppades att den skulle vara, sett till upplägget - 21 random frågor till Biowares Ray Muzyka och Greg Zeschuk. Men är man Bioware-nörd (som jag) så uppskattar man alla små insikter som kan fås gällande de två.

ZeniMax/id Software

När ZeniMax köpte upp id höjdes en del ögonbryn. Se vad John Carmack (id) och Robert Altman (ZM) har att säga om det hela här.

Obsidian

Den här intervjun har jag inte hunnit läsa ännu, men Chris Avellone är alltid intressant, Obsidian är alltid intressant, och Alpha Protocol känns som ett av de intressantaste rollspelen på länge.

#blogg

1
Skriv svar