¤#=??!#@ (Mercenaries 2: World in Flames)

Medlem
¤#=??!#@ (Mercenaries 2: World in Flames)

Det finns gånger när min hjärna överraskar mig med dumma idéer. Som idag när jag fick för mig att spela Mercenaries 2: World in Flames. 20 minuter av mitt liv jag aldrig kommer få tillbaka, och som jag hellre ägnat åt att dricka propplösare. Det förde tankarna till den gamla klassikern Duke Nukem 3D - och nej, inte för att det var lika humoristiskt och originellt utan snarare för den gräsliga AIn och antalet pixlar. Ni vet, på den tiden där en brandpost lika gärna kunde vara en hund med en hjälm på huvudet och du såg inte någon skillnad. Det funkade fint på den tiden när vi fortfarande var imponerade av att vapen gungade i takt med att man gick, men 2008 förväntar man sig lite mer än så. Jag försökte höja grafikinställningarna i ett tafatt försök att få mina ögon att sluta blöda, och detta hände;

Detta beror alltså inte på att mitt grafikkort på något sätt är för slött, då jag kunde höja inställningarna ännu mer och få ett bättre resultat (okej, inte mycket bättre med tanke på att spelet är lika vackert som en hög med möglig lök).

Men grafiken är långt ifrån det enda som gör detta till årets (om inte århundradets) sämsta spel. Att en av huvudpersonerna Mattias Nilsson spelas av Peter Stormare gör inte saken bättre och när jag fick chansen att manövrera en tank och köra över träd bara för att sedan stoppas abrupt av en liten lamppost kände jag att det var dags att stänga av innan jag föll offer för ett ofrivilligt EP-anfall.

Jag tror inte på att sätta betyg på spel men om jag var tvungen skulle det få två fingrar av tio möjliga. Mina långfingrar.

#blogg

1
Skriv svar