The War has to come to an end

The War has to come to an end

Mitt krig mot Storbritannien måste få ett slut, det var jag själv som förklarade krig mot Storbritannien så man får ju skylla sig själv. Men det var enbart Storbritannien som utgjorde ett hot mot mitt eget land.
12 år av krig nöter ut resurserna och förtroendet hos mitt eget folk, inte nog med krig på en front. Det besegrade Ryssland är ute efter hämnd och försöker resa sig igen genom nya uppror.
Men varje gång misslyckas man men snart kanske man kommer lyckas. Soldaterna börjar bli utnötta trotts deras höga rank , Polen som också ligger under svenska fötter börjar få smaken för att göra uppror men efter ett uppror slutade i masker för polackerna har det varit lungt i flera år.

Preussen min trogna allierade kan jämföras som Italien under Andra Världskriget. Preussen´s har två områden som ligger omringat av svensk mark, och vill gärna få mark som förbinder dem här områdena till själva hemlandet. Så det kan även bli ett krig här mellan oss, det kommer i så fall bli det blodigaste slagen för Sverige i så fall.
Båda nationer ligger i fronten för militär utveckling och forskning. Sverige har så klart vunnit mycket mer segrar, men Preussen arme är mer modern.

Frankrike är en mäktig nation, men besegras just nu i Nordamerika, med min hjälp besegrade vi Nederländerna.
Men Frankrike är inte sugna på att hjälpa min invasion av Storbritannien, i stället bankar man sönder Österrike och Italien. Det står helt klart att man har övergivit tanken om provinserna i Nordamerika.

Året 1775 går och ingen amerikansk revolution startar, helvete det var ju en chans att få Storbritannien att skicka iväg styrkor och minska hemlandets styrkor. Eftersom Sverige styr över Scottland och Irland så är det bara England som är kvar i brittiska händer. Men här har som sagt strider snart hållit på i 12 år, just nu fick jag till ett freds avtal med Storbritannien.
Båda nationerna slickar sina sår, själv inväntar jag den Amerikanska revolutionen och påbörjar uppbyggnaden av två till arme grupper för att kunna slå ut Engelsmännen. Det sista slaget kommer avgöra Storbritannien existens, eller att Svenskarna kommer få lov att lämna ifrån sig dem brittiska öarna.

Det ska bli otroligt spännande och se vad som händer.

Vart är den Amerikanska revolutionen ?

#blogg

signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS ROG 4090 , 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 15 Pro// iPad Pro Air m1 /Monitor Samsung G8 Oled / TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

1
Skriv svar