Media vs Spelens "våldsamma värld"
Nu har det hänt igen,ett mord har inträffat.En 27 årig kvinna stryp tills döds.
Den misstänkt o offret hade tydligen träffas via world of warcraft, offret skulle fira sin fördelsedag med sina vänner från world of warcraft.
Min första tanke "vadför fira sin fördelsedag med massor av människor du har träffat över ett onlinespel?" Om jag skulle träffa nåna jag hade träffat på nätet hade jag gjort det på dagen utomhus eller nån annanstans det finns folk.
Med detta som händelse så vet jag att media och andra kommer säga att det är spelet fel, jag vet att jag talar för många spelare när jag säger "jag har spelat hur mycket våldsamma spel men aldrig haft en tanke att mörda/döda nån bara för jag har spelet ett spel". Jag växte upp med spel och aldrig haft några problem med det. Men dom som blir påverkade av spel bör ju inte få spela och föräldrar som låter sina barn bli helt beroende av ett spel, sen säger bara föräldrarna " jag kan inte göra han/hon är helt styrd av spelet"Då tänker man "det var ni som lät han spela det , så det är bara eget fel att ni inte gör nåt åt saken"
Nu kommer de flesta tror att jag lira world of warcraft bara för jag säger detta, men nä jag har lira wow men jag slutade för drygt 2-3 års sen.
Jag är bara så trött på att media bara forsätter hacka på spelbranschen och deras spel, precis som de gjorde på musiken t.ex det med Twisted Sister. Media ansåg att deras musik var farligt och våldsamt. Det kom ända till högstadomstolen.De kunde inte fälla Twisted Sister
Var bara tvungen att ha en bild Twisted Sister
Psn name:Demodemo222