Buggad...

Medlem
Buggad...

Jag fick mig en briljant ide att beställa hem den suveräna tv-serien Lexx.
Har nu gått igenom hela första och halva andra säsongen...eller ja det är ju lite fuckat det där, egentligen så är det några "filmer" först å sedan säsong ett som jag då är halvvägs igenom men men...

Kan det finnas en skummare serie?
Jag hade bara 1, 2 och 4an ett tag så man fick ta det man kunde liksom, som tur var fanns inte helvetets värsta påhitt som Idol och annat skit som idag gjort fyran otittbar. Då blev det serier som Lexx, Dark skies, Earth 2, Andromeda och den underbara Space: Above and Beyond, ifall man ville se sci-fi...

Hammerheads i formation

Va hände med alla dessa, i vissa fall lite suspekta, serier?
Som Lexx till exempel, hur kan man lägga ner en serie som har en stor trollslända som rymdskepp, en odödlig Brunnen-G, en kärleksslav med DNA från en clusterödla, en växt som ser ut som en brud men äter upp folk lite då och då, ett robothuvud utan kropp som är förälskad i Zev (kärleksslaven), en loser som misslyckas med allt och är kåt som få och en toalett med en stor tunga istället för papper... den är ju betydligt mer orginell än dom flesta andra serier idag...

LEXX - The most destructive force in the two universes

Space: Above and Beyond var ju helt fantastisk. Skapad av Glen Morgan och James Wong, männen som var med och skapade Arkiv-X, Millenium och Final Destination. David Duchovney var ju faktiskt med och gästade som en andriod i S:AAB om jag inte minns fel, spelade biljard eller nåt tror jag. Flera av S:AABs skådisar spelade med i både Arkiv-X, Millenium och Final Destination.
En del fick större roller som James Morrison som var med i bland annat 24.

#blogg

1
Skriv svar