Första crapet man skriver!!!

Medlem
Första crapet man skriver!!!

Jaha va ska man då skriva om?
En introduktion om mig själv är kanske bra.
En 26 år gammal spelskadad/fiskeintresserad/filmnörd/butikssäljare
Spel som påverkat mig är väl först och främst mario och 8-bitseran. Snubblade in på Amigan sen, alien breed, lotus, syndicate, dojo dan... ah vilka tider.
64an står också i hyllan, goldeneye, ocarina of time, mario 64... conkers bad fur day, resident evil 2.
Gamecuben va också en bra tid med resident evil remake, zero och fyran så klart!
Men även windwaker som i mitt tycke är ett av dom bästa zeldaspelen trots den teckande stilen. öppningssekvensen var helt enkelt underbar, enkel och ganska tragisk.
Wii.... ja den står i hyllan den med, är väl också bra tror jag... twilight princess i alla fall och wii sports.
Ps3an... ja den har ju blu-ray iallafall... och den har resident evil 5, resistance (1an!), assassins creed (ja jag gillade det trots att det är lite upprepande).
Xbox360, nyförvärvet. Halo 3 och fable 2. Bra spel.

Vad är mina åsikter:

Nintendo är mina hjältar, jag väntar dock fortfarande på revolutionen.

Sony... sonysucks2much la jag in som lösen en gång. Varför har den sämsta handkontrollen som skådats fått finnas kvar på tre maskiner!!!
Att dom inte har så mycket att komma med trots all teknik som man skryter om börjar bli lite sorgligt.

Microsoft har jag aldrig riktigt gillat. Bra kontroll, bra maskin (när den är hel), bra spel. Men har alltid haft tre kategorier för spel. Konsol, PC och "speldator".
Konsol är NIntendo i ett nötskal, PC är bara bra till Age of Empire, "speldator" är amiga och andra maskiner som fungerar som en dator/konsol. Xbox och även PS3 är i mina ögon inte riktiga konsoler. Konstig? Ja det är jag.

PC duger till Harpan, Kungen, Schack och strategispel. Nej FPS ska inte spelas på en dator, det är helt jävla känslolöst att sitta och vifta runt med en mus, ingen känsla och helt sjuka rörelser som om det vore något superultrahybridsnabbt freak med sjuka reflexer och inte en soldat man styr.

Vad ska jag skriva om?
Vet inte riktigt själv än men några hemligheter lär det nog inte bli. Mest en massa skitsnack som ingen kommer att bry sig om...

#blogg

1
Skriv svar