Är EA Wii´s räddare?

Medlem
Är EA Wii´s räddare?

Dead Space, spelet som kom lite från ingenstans och blev något helt spektakulärt när det släpptes. Själv gjorde jag en chansning när jag köpte spelet, hade sett en lågupplöst, knackig trailer för spelet. Satte mig och spelade det en kväll och fastnade direkt, suverän story, klockren kontroll och känslan, ja inte många spel har en sådan känsla, man satt på helspänn hela tiden aldrig säker.
Kan nu EA och deras DS Extraction ge Wii den hardcore-titel som maskinen behöver?
Kanske, det ser hyfsat ut. Ska tydligen ha flera gånger mer story och dialog än det första spelet. En railshooter är ju också rätt tacksam på Wii´n, Resident Evil var ju ett helt okej spel om man var några stycken som satt en kväll. Men den här gången har det något att leva upp till och inte bara något medelmåttigt utan något riktigt bra.
Jag som är ett hängivet Nintendo-fan hoppas ju men det har man ju gjort några gånger nu...

IGN har lagt upp en video med några av personerna bakom spelet, rätt intressant men vågar man verkligen börja hoppas, själv brukar jag ta avstånd från spel som verkar lovande bara för att inte få för höga förhoppningar...hittills har det dock inte funkat för Wii-spel...

Bäst att ha huvudet på skaft för den här titlen eller?

#blogg

1
Skriv svar