Knowing
Såg just filmen "Knowing" på blåstrålen, helt okej faktiskt. Som blu-ray var den riktigt fin, bara lite gröna nyanser i mörka skogscener när det gick fort. Storymässigt var den underhållande med en hel del eget innehåll, även om slutet hade lite känningar av "The Fountain". Sevärd.
Såg också att Gran Turismo kommer i mars...i japan...vilken överraskning...
Trodde faktiskt att Forza skulle få Sony att trycka på maskineriet men verkar mer som man blev rädd...
Vilket blir bäst?
GT5 har fler bilar, 950+ mot 400+, men Forza har väl fler banor, 100+ mot GT5:s 20, visserligen ska man kunna variera dom på olika sätt, men det kan man i Mario Kart också...
Bara en sådan sak ger ju plus för Forza. För mig betyder fler banor mer speltid, okej att det finns ytterligare 600 bilar i GT5 men man får lov att köra dom på samma banor hela tiden. Dessutom, hur är det med GT5 och ryktet att dom har bara flyttat över flera hundra bilar från tidigare spel och polerat upp dom?
Dessutom har man inte 100% skadeeffekter på bilarna bara på vissa bilar. Är det något jag hatar med bilspel så är det såna där man bara studsar mot andra bilar... Läste Kalle Anka när jag var liten, i ett avsnitt bytte man ut alla bilar mot bilar i tuggummi. Man studsade bara iväg när man krockade, inte riktigt vad jag vill göra i ett bilspel som ska vara realistiskt, Mario Kart okej men inte i en "simulator".
Nu vet jag inte exakt hur Forza är i det aspektet heller, demot var inte riktigt övertygande, bilarna blev lite trashade men jag vill ha delar som flyger och sånt, lite realism tack!
Men det var klart bättre än det demo som fanns för GT5 Prologue tidigare. Det kan vara det tråkigaste demo jag spelat.
Ja, i nuläget går mina pengar till Forza men med några månader att spara så kanske GT5 kan få en chans också...
Nu kanske jag ska tillägga att jag inte är speciellt intresserad av bilsimulatorer utan gillar mer Burnout-typen av spel, det ska hända nåt annars blir det tråkigt.