State of play
Såg just filmen State of play.
Russell Crowe, Ben Affleck, Helen Mirren, Rachel McAdams, Robin Wright Penn, Jason Bateman och Jeff Daniels spelar i den.
Tät politisk thriller med riktigt bra skådespelare. Ben Affleck brukar inte vara så bra om han får en huvudroll men ge honom en biroll och han gör det galant, Russell Crowe är helt jävla fantastisk som en halvsliskig murvel som känner allt och alla efter många år som journalist, McAdams den nya generationen med egen skvallerblogg men som kan lite mer än vad man först tror. Jeff Daniels som fet, gammal politiker...är det bara jag som tänker på Dum och Dummare varje gång man ser den människan. Han har varit otroligt mångsidig i sin karriär och är dessutom ganska trovärdig i vilken roll han än spelar. Helen Mirren är awesome som tidningsboss...hon hade varit bättre som M än Judi Dench.
Det märks att man har börjat få igång Blu-ray formatet nu, den ena filmen efter den andra med riktigt bra kvalitet. State of play har inga som helst brister i bild eller ljud, svärtan är svart och inget gryn, filmen är snyggt filmad, bara lite konstigt fokus i en scen men det kan vara mig det är fel på...
En riktigt bra thriller med bra story, kristallklart val på blu-ray.
By the way, jag hatar Jason Bateman....han totaldissar SAAB den jäveln!!!