HL2 Raveholm Tävling

Inaktiv
HL2 Raveholm Tävling

I måndags bestämde jag och 2 kompisar (Linus och Jonas, det var Linus jag tävlade imot på HL2:E1 Speedrunnen) att vi skulle tävla mot varandra. VI bestämde oss för att köra "We Don't Go To Ravenholm" med bara Gravity Gun på Hard (man fick bara använda Autosaves för att ladda, inget annat). Vi möttes hemma hos mig efter skolan, dem 2 på datorer (en på min dator, den andra på sin bärbara). Jag själv körde på min 360. Det började bra, vi låg alla väldigt nära varandra. Sedan lyckades Jonas komma förbi oss när vi hamnade på en skiten autosave med en zombie som kastade explosiva tunnor. Det gick en 10-20 minuter, vi alla låg ungefär precis bredvid varandra på banan. Sedan ramlade jag av ett tak och fastnade i en autosave i ett rum fullt med snabba zombies och 5hp. Tog mig minst 10 försök att ta mig därifrån. Medans jag kämpade med detta så tog sig Jonas förbi och vann hela skiten. Enligt mig blev Linus diskvalifiserad för att han dampade loss med en crowbar ungefär halvvägs genom banan. (men han laddade om till innan han gjorde det och körde utan, så det är upp till läsaren att bestämma om han blev diskad eller inte) Linus var nästan i mål när jag lyckades komma ur min skitfälla, bara för att fastna på väg in i kyrkogården utan något att kasta på alla dem snabba jäklarna som attackerade Fader Gregori. Men tillslut lyckades jag få tag i en sågklinga lite längre fram och gick rambo på dem. Så det var så det slutade, hela skiten tog ungefär en halvtimma men det var jäkligt kul, kom gärna med några ideer var vi kan tävla härnäst på HL2 serien.

#blogg

1
Skriv svar