Konsten att gynna alla
Tidigare i veckan gick NCsoft ut med att det skulle börja finns xp bonus helger i spelet med början nu i helgen. Och helt plötsligt tog forumen fart och folk gnällde och gnällde, vissa tyckte att spelet skulle bli för lätt, andra tyckte det var orättvist att bara level 1-35 skulle få ta del av bonusen.
Med andra ord det vanliga roliga QQ snacket som brukar flamma upp när nåt nytt dycker upp.
Ncsoft tyckte då att okej alla levlar får ta del av detta då, kanske dom blir tysta då?
Visst vissa slutade väl gnälla men även det här sög för att alla som redan levlat till 50 får ju inte ta del av det här...
Och jag kan hålla med om att level tiden går ju ner en del pga bonusen, och gör väl levlandet lite lätt, men lika lätt som WoW? njaaa inte direkt.
NCsoft gör nog det bästa att gynna så många som möjligt, men det är förstås svårt med tanke på att MMO folket är satans så svårt att få nöjda, och det går inte gynna ALLA i ett spel, sen är det nog lite lättare att lägga in högre xp än att lägga in X antal nya quests.
För att lyckas med bedriften att gynna alla, ska man nog möjligen fråga alla spelare vad dom vill ha sen individuellt buffa folk efter önskemål....kul spel det hade blivit.
Nej jag tar då detta tillfälle i akt, går ut i Atreia och slaktar så mycket mobs min Asmodean Glad kommer åt, och tar igen för den månaden jag inte lirade något alls.