CoD: MW2 något att ha?
Jag är rätt så klyven just nu och har svårt att bestämma mig ifall jag ska köpa CoD: MW2 under mellandagsrean eller skita i spelet och köpa det nästa år när det kostar kanske 400 kr eller liknande.
Själva problemet är att spelet, multiplayern, tycks ha blivit lite väl.. ja, vad ska jag kalla det...Överhypat?
Det är sällan jag följer grupptrycket, varken när det gäller spel eller verkliga livet. Men jag tycker att COD: MW är kul, det var riktigt roligt i början. De första 4 månaderna i alla fall. Sen blev det segt, trista banor, samma jävla granatspam på samma banor och campers.
Inte minst sagt den oerhört fattiga matchmakingen. Folk kommer och går innan matchen ens har börjat, värst är det när en sticker så stängs hela servern ner. Fyfan vad störigt. DOck det inte är så på MW2, vad jag sett. Då kommer det istället "MIgrating New Host" typ. Vilket är bra.
Men av vad jag sett så har alla "Red Dot Sight" vilket jag tycker är fult på vissa vapen. Jag menar, hur ofta ser man en taliban springa runt med en AK47:a (inte ofta man ser en taliban i huvudtaget kanske?) med Red Dot Sight? Eller en Uzi. Vissa vapen är okej med Red Dot, men inte alla. Lite överdrivet. Folk har tydligen jävligt svårt för att träffa isåfall. Men i alla fall. Jag planerar på att skaffa Boderlands istället, det verkar vara min typ. Action, rollspel, övermånga vapen. Låter suveränt. Sedan Fallout 3, mest för att Bethesta är utvecklarna bakom och jag avgudar Oblivion. Dock synd att jag inte lirat Expansionerna.
Men vad tycker ni att jag ska välja? Berätta gärna om CoD:MW2 så min uppfattning av spelet kanske ändras?
_Heyno
When It's Game Over. It Is.