Brister med Borderlands
Jag har haft Borderlands i snart en månad och det har varit rätt kul, men spelet har på tok för många brister för att kunna ge mig den totala spelkänslan i det hela.
Spelets genre är ju Action och Rollspel, men spelet ger inte hela "rollspelskänslan" heller, utan 60% action och 40% rollspel istället för att det hade kunnat vara 50/50.
Uppdrag finns det en satans massa, utan tvekan alls.
Men det ger ändå inte något bra känsla för att man ska bli nöjd. Uppdragen i längden är satans tråkiga och du orkar inte att springa fram och tillbaka mellan två ställen och göra "Hitta-lämna-uppdrag" hela tiden.
Det känns inte rätt bara. Du gör ett uppdrag där du ska hämta 6 st saker, det blir att du springer till det stället, öppnar en container, tar saken, springer 800m till nästa container osv. sedan lämnar du in dem. Får ett nytt uppdrag; du ska till ett helt annat ställe. Ok. Du kutar genom det stället du är på, går till "porten" till det andra stället, spelet laddar... Du fortsätter till nästa port, sen är du framme. Det kanske tar 10 min om du stöter på fiender eller satans irriterande insikter eller liknande. Du hämtar saken, kutar tillbaka där du började och så vidare. Och nästan alla uppdragen är desamma.
Jag blir uttråkad...
Det grafiska med spelet då?
Grafiken i sig är godkänd. Men bilduppdateringen är ju sämre än sämst.
När spelet har laddat efter att du respawnat eller så, så är alla konturer och allt borta och du väntar i kanske 5 sekunder och sedan kommer de tillbaka. Bilden känns "laggig" ibland när du lirar Singelplayern.
En sak till som minskar rollspelskänslan hutlöst mycket är att du kan inte ha en konversation med någon som i kanske Elder Scrolls eller Fallout, vilket Bethesta har lyckats bra med, bortsett dåliga röstskådespelare förstås, men det är en stor brist imo.
Samt en sista sak med spelet: Äckligt dumma fiender. Ibland är de så dumma så det får, till och med, mig att känna mig smart!
När du blir jagad av irriterande jävlar som åker bil så kör dem rakt in i en fet sten eller i ett hus och kraschar så tar du dem enkelt med en RPG/Bazooka. Ytterligare en mindre bra sak med spelet.
Kan redan säga nu att mitt personliga betyg ligger vid 2/5. Ibland känns det som spelet inte riktigt är 100% klart i sin utveckling. Tyvärr..
_Heyno
When It's Game Over. It Is.