ca 200:- införtjänta och dessutom får jag L4D2 :)
Hej på er
Har efter mycket möda (använt "Sök på FZ" till i menyn) och äntligen fått min gamer-tumme ur röven och vem vet, det kanske kommer att dyka upp nåt vettigt här så smånigom
Bäst just nu är Left 4 Dead (givetvis på en PC) som jag nu ägt i ca 2 veckor och jag beställde i Fredags del 2 i serien (Vem vill inte lattja med motorsågen och bli jagad av zombie clowns). Att få spela co-op hör ju inte till vanligheterna i dessa dagar utan idag skall man mejja ner sina online vänner istället för att samarbeta, visst. Det är kul att köra lite CS:S eller DOD:S men det är fan roligare när man får göra saker som i L4D. Springa, skjuta, hiva pipebombs till höger & vänster och se ett rejält köttfyverkeri och dessutom hjälpa varandra när det kommer nån elak zombie och fäller en och försöka ta sig till safe room och invänta nästa hoard som skall mejjas ner.
Har faktiskt lyckats någorlunda i Versus läget också fast det skall nog motvilligt sägas att jag är sämre som zombie än som zombie-middag
Survival är riktigt kul, nästan roligast för det är då samarbetet blir riktigt viktigt. Många utav de jag spelat med är på jakt efter map exploits och det finns ju en del som man kan utnyttja bara man får flytta på lite saker som finns på banorna.
L4D2 inhandlades inte via steam då jag tycker att de borde fila ner priserna lite på spelen då man inte får en tryckt manual (som man ändå inte bryr sig så mycket i) eller en snygg förpackning.
I dagens internet-läge så är ju såna sajter som Prisjakt som är ovärdeliga både för företag och för oss konsumenter. L4D2 kostar ca 510:- via Steam och visst, det kanske det är värt (alla har ju sin åsikt) men jag betalar hellre 288:- plus 20 kr i frakt och får det skickat ifrån England istället (Tack till Game.co.uk).
Nu skall det kanske tilläggas att jag kan ha is i magen idag till skillnad från 10 år sen då man skulle ha saker och ting ögonblickligen. Man blir lite smartare när man blir äldre (.. men det är inte mycket)
Återkommer med en lite jämförelse mellan L4D och L4D2 när jag "köttat runt" lite i nästa vecka