Det är tydligen Activisions lagar som gäller

Medlem
Det är tydligen Activisions lagar som gäller

Jahapp, efter att ha skickat in bilder (tagna med en digital kamera men ändå) på kvittot för mitt Guitar Hero instrument paket till den svenska Activision supporten så fick jag detta till svar

Skrivet av Activisions svenska support:

Detta är köppt den 27 februari 2009 och är alltså inte innom den 6 månader långa garantin som är satt för dessa produkter. Enligt konsumentköpslagen har du 3 års reklamationsrätt.det är inte samma som garanti. Dessa delar finns ej heller som reservdelar och eftersom dessa trumpinnehållarna har suttigt på plats under en tid och sedan efter månader låssnat så är det ej av sig själv utan på grund utav handhavande fel.

Att det enligt dom har gått mer än 6 månader vilket nu är det som är garanti tiden enligt dem fick jag ju reda på i mitt första mail ifrån dem, att jag sedan påpekade att trumpinnehållarna var värdelöst konstruerade och gick sönder rätt så omgående efter inköpet spelar tydligen inte heller någon roll och reklamationsrätten för en rätt dåligt designad produkt verkar inte heller vara så där poppis. Jag antar att man enkelt kan skruva upp plast-trummorna och fippla tillbaks dom där förbaskade plastgafflarna som "lossnat med å". Att det inte finns reservdelar är ju lite klurigt men jag antar att jag är den enda som lyckats med konststycket att få trumpinnehållarna att flytta in och dra sig tillbaka för gott, det är ju en rätt rejäl konstruktion ändå.

Trummorna fungerar ju men det känns ju lite som att cykla på en cykel med trekantiga däck, det går ju inte men det är ju fortfarande ett färdmedel.

#blogg

signatur
1
Skriv svar