Nostalgi
Visst är det härligt att se tillbaka i spelhistorien?
Själv är jag ganska ung, men jag har spelat en hel del fantastiska spel genom åren.
Idag letade jag upp Baldurs Gate 2 i min gamla dator och startade ett nytt spel. Vilken nostalgi tripp!
Baldurs Gate är enligt mig ett av de bästa spelen som någonsin funnits, och jag tvivlar inte på att jag känner samma sak om 20 år. Det är vad man skulle kalla ett Episkt Spel.
Jag minns alla jullov som jag och min granne satt hela dagarna och bara nördade loss på spelet.
Visst, vi var bara 7 och 8 år gammla, men jag tror att det var då som mitt intresse för spel började.
Min granne hade en hel del roliga spel till sin dator och sitt Nintendo 64. Minns att t.ex. att på Mario Kart fick bara hans brorsa (5 år äldre, så det är klart att man lyssnar på honom ;D) spela som Wario, tjockisen i de lila brallorna. Själv spelade jag bara som Bowser, eftersom att, åtminstonde tyckte jag det då, han är så häftig. Alltid skulle man spela som the bad guy när möjlighet gavs!
Jag måste nog säga att spel var bättre förr, nu satsar alla företag på utsidan istället för insidan.
Hellre ett spel med en intressant story som man verkligen kan sjunka in i än ett snyggt spel med underbar grafik än.
De flesta spelarna håller nog med mig.
Fast jag måste ju erkänna, det är ju alltid trevlig med en mysig grafik, men jag tycker nog att utvecklarna skulle lägga lite extra krut på storyn.
// Hugozor
"I am not one of you. I am sith!"
- Darth Azard