"En varg på vift"
Jag måste medge att om det inte varit så att jag glömt bort att vi spelat det, så hade jag aldrig lagt mina händer på fodralet. Kanske något överdrivet, men efter att knappt se var karaktären befunnit sig får mig att vilja spy på utvecklarna. Nog för att grafiken på trädkronorna var snygg, men jag vill ändå se var och vem jag skjuter. Om det är det här de menar med "Unik fysikbaserad spelupplevelse som tar huggandet och slåendet till helt nya nivåer" (baksidetext) så har de verkligen skapat en ny upplevelse om att vara förvirrad. Vad de gäller "huggandet och slåendet", ja det är väl en ny upplevelse att inte se det.
I efterhand undrar jag varför de ens gjorde sig besväret att tillverka Untold Legends: Dark Kingdom.
Det kan ju vara jag haft lite för höga förväntningar då jag trodde det skulle vara i klass med spelet Baldurs Gate: Dark Alliance I och II som var skitkul i co-op läge. Det är svårt att hitta det perfekta fantasy plattforms co-op spelet, men det sämsta är luriga att avslöja speciellt när det står på baksidan "...ett av de roligaste onlinespelen som finns tillgängliga vid PS3:s lansering." Om det här var en av de bästa, så vill jag inte veta vilket som var det sämsta.
En rolig notis är att min vän tyckte den episka sången vid kyrkogården lätt så här "En varg på vift". Själv tyckte jag att det lätt som latin, men det kan ju diskuteras.