Gachapon!
Jag älskar dessa små plastfigurer! De finns överallt i Japan, men är ganska ovanliga att komma över i Sverige. Därför blir jag så glad när man väl gör det, speciellt när de bara råkar finnas i en låda hemma. Min mor är inte så insatt i spelvärlden, men hon försöker så gott hon kan när det ska letas julklappar. Dessvärre förstår hon inte, när det följer med små extra prylar till beställningarna att det är tillbehör till spelen som borde slås in till julklappar också. Näe, hon fick för sig att det var något som kommit fel eller att det bara var en reklam grej. Tursamt nog så sparar hon allt ändå.
Jag hittade denna lilla figur i vår förvarningslåda för lampor. Va förvånad jag blev när det visade sig att det var en liten sak som jag borde fått tillsammans med spelet The Legend of Zelda: Spirit Track. Ett stort grinande leende sträckte sig längs mitt ansikte, jag bara älskar när mina små vänner från spelen går att ta på.
Japan är underbart på detta sättet, dessa små gachapon finns överallt och innehåller alla ens favoriter från spel, anime och manga. Kan man inte hitta det man söker från gachapon masiknerna så finns det affärer att hitta som säljer figurer som tidigare varit i gachapon.
Allt man behöver för att kunna fylla bokhyllan där hemma är några 100 yens mynt, sen kan man bilda en armé av plastfigurer i sitt sökande efter världsherravälde!