Mitt sätt att se på spel...

Medlem
Mitt sätt att se på spel...

Gaming präglar våran vardag. Det har don gjort i nästan två ortionden. Det har blivit en del av kulturen och vardagen. Ändå så finns det folk som fortfarande ser det som en billig underhållingsvara. Faktum är att dom flesta icke gamers gör det och till och med sånna som spelar ser det som slöseri på tid. Dom kollar dock på film, läser böcker, tittar på konstverk osv. Det jag vill komma till är att folk inte ser spel som konst. Det gör jag. Jag det som är så unikt med konstverket spel är man blir en del av konstverket själv när man spela. Det är därför jag gillar det mer än de andra typer av konst jag nämnde tidigare. Spel är lika dpligt elelr bra som all annan kultur. Det beror förstås på vad du spelar men det beror också på vad du läsare och vad du kolla på för filmer. Alla spel är inte våldsamma. Många är det men inte alla. Det är en hemsk fördom vi spelare måste konfrontera i vardagslivet. Dock så undviker jag att berätta om mina intressen. Det är hemskt att det ska behöva vara så. Folk ska vara glada att jag har några intressen över huvud taget. Men då och då så möter man folk som är glada och tycker att det är ett intressant intresse. Det vill jag ha mer av. Dock är det inte så enkelt att få.

#blogg

1
Skriv svar