Mass Effect 2 kommer snart. Det kliar i fingrarna.
Har precis varvat ettan igen. Denna gång som nån sorts biotics-snubbe. Det var lite segt då det är så sjukt lång cooldown på abilities även om man är maxad i färdigheterna för dessa. Kombinationen av lift och throw är dock verkligen en fröjd för den lilla sadistiska gamern. Att se en sån där...vad heter de nu igen...Krogan flyga över ett hustak och sedan se XPn trilla in som ett lite bevis på att de gick en grym död till mötes är verkligen givande för de skadeglada delarna av hjärnan.
Eller så är det bara jag som är sjuk.
Nåväl. Spelade det igen som sagt. Egentligen bara för att få uppleva den numer klassiska dialogen med Sovereign: http://www.youtube.com/watch?v=bnDp2mWU7ic
Läskigare och mer brutalt snackande spelantagonist får man verkligen leta efter. Älskar hans "Lovecraftianska" domedagsprofetior. En höjdpunkt vad gäller story och dialog i spel under 00-talet, må jag verkligen säga.
Självklart spelade jag det även för att fräscha upp minnet vad gäller storyn, nu inför tvåan. Jag kan inte vänta. Det ska bli så jävla skoj. Hoppas de inte sviker min förväntningar. Men jag tror inte så är fallet. Bioware kan sitt.
Förövrigt så testade jag Star Wars online open beta idag. Det var laserbeams och pew pew. Det var kort och gott, rätt så lol. Som en blanding av ett light weight EVE Online (väldigt light weight) och Champions Online. Inte så konstigt i och för sig då det är samma utvecklare (?). De har i alla fall exakt samma default UI och samma inloggningservrar.
Hursomhaver. Om 15 dagar släpps Mass Effect 2 i Europa. Då blir det att krypa ned så djupt man kan i skinnstolen här framför datorn. Förmodligen kommer jag streckspela det tills jag är klar, tyvärr (det tar slut så fort då).
På återseende,
/A