Tarantino, Är folk rädda för att förändra sig?
Jag anser mig själv att vara en av dom minst inte inskränkta personerna på den här planeten. Det är jag självklart inte men jag skulle gärna vilja vara det. Jag hatar inskränkthet eftersom det egentligen inte för med sig någon mer än ondska och okunskap och skapar skit som homofobi och rasism som är ett av dom största problemen i vårat moderna samhälle. Tarantino har inget att göra med rasism och homofobi eller inskränkthet, inte direkt. Jag tycker att han är en fantastisk regissör och en ännu mer fantastisk manusförfattare. Bland mina favorit filmer finns b.l.a. Kill Bill. Jag har uppfattat att folk i min omgivning tycker att Tarantinos filmer bara är våldsamma och konstiga och att dom inte ger något mer men saken är den att jag faktiskt kan se något mer i dom en bara våld. Jag ska inte gå in på det mer utan det kan vi ta en annan gång....
Det jag undrar är om det handlar om inskränkthet och att folk är rädda för att förändra sig? Är det därför dom inte gillar Tarantinos filmer. Dom är ju speciella, det kan man ju inte neka och alla får ha sin åsikt men kanske bara är filmer som man antingen inte gillar eller så älskar man dom. Men personerna som tycker det låter väldigt nedstämda när dom pratar om filmerna. Jajaja, det är ju egentligen inget problem....
Andreas Eriksson