Buggfix och teaser

Medlem
Buggfix och teaser

Nu är det första gången jag bloggar i skarpt läge på mitt projekt de senaste månaderna. Rasmus heter jag och arbetar i huvudsak med att utveckla FZ. Jag är ny i gamet och slutför snart mitt första halvår på Egmont Tidskrifter. Metropolen Enköping är min hemvist när jag inte jobbar med Sveriges främsta spelsajt.

Mitt första inlägg kommer handla om något så o-sexigt som buggar. Det nya bloggsystemet lanserades för ett par veckor sedan och min tid sedan dess har bland annat bestått av buggfixande. Jag har fått grymt mycket hjälp av era rapporter. Det tackar jag för. Det var ett grymt initiativ av @Linus Areng att starta Plan 7 så vi tillsammans kan hålla en dialog med er och få bra feedback. Samt hålla er uppdaterade om vad som händer på sajten. Nedan har ni en lista på buggar, eller nya features, den senaste veckan.

• Nytt bloggtema.

• Ändrat hanteringen av huvudbilder i bloggen. Nu kan användaren ta bort huvudbilden.

• Bloggarnas laddningstider har slipats. Vid hög belastning var bloggarna sega som sirap. Stora delar av detta är nu borta.

• Länken "Redigera" vid inläggen kunde ge ett tomt formulär. Felet är nu borta.

Detta var bara några buggfixar. Fler listor kommer när vår webbsupport, Julia, markerat dem som klara.

Här har Linus kidnappat inlägget och lagt upp en teaser för nya bloggportalen.
Kaffet sköljs ner med Dead Kennedys i lurarna. Lite Rasmusfix kvar, lite Linusfix kvar, men snart har vi en ny bloggportal på FZ och PC Gamer.
[ia=18211; large]
I stora drag.
Överst har vi en "karusell" som växlar mellan dom fem för tillfället hetaste bloggposterna. The hotness räknas genom antal visningar, tummen upp:s och något mer.

Efter karusellen kommer 6 senaste postningarna med blogghuvuden för att highlighta det absolut senaste lite extra.

Redaktionen får en egen ruta alldeles ovanför en lista med senaste inläggen.

Högerkolumnen fylls överst med en tabbad ruta över dom mest kommenterade / diggade / lästa posterna.

Sen listar vi dom mest aktiva bloggarna, och underst har vi redaktionens alla bloggar.

Vi tror att det här är mer överskådligt och att det kommer ge er som bloggar fler besökare till er blogg.

#blogg

1
Skriv svar