"If it bleeds, we can kill it"

Medlem
"If it bleeds, we can kill it"

Har suttit och lirat Aliens vs Predator hela dagen inför recensionen i senaste numret. Jag får inte prata om det, men däremot kan jag prata om multiplayerdemot som släpptes i veckan. Ett ganska sågat demo. Dels pga av stora problem med PC-versionen, som dock patchas nu, men själva innehållet har också tagits emot ganska illa.

Och visst, demot bjuder på spelets ganske minst spännande multiplayerläge, men jag måste säga att jag hade väldigt roligt i demot. De tre arterna känns förvånansvärt välbalanserade och det är grymt stämningsfullt att spela som samtliga. Problemet tror jag ligger i kontrollerna, för spelet kommer inte till sin rätt förrän man har koll på kontrollerna. Demot bjuder inte på någon tutorial, men för mig som lärt mig kontrollerna i fullversionen är det lätt att rada upp coola kills. Framförallt för Aliens och Predators, där det är viktigt att lära sig skillnaden i light attack, heavy attack och block, samt rusning för Aliens och hopp för predatorn. Jag upplever dock att Marine känns betydligt segare i rörelserna än i fullversionen, där det känns betydligt smidigare.

Bristen på en vettig serverbrowser är också en stor nackdel och känns som en defekt av konsolversionerna. Men ändå, jag har haft riktigt kul med demot, trots att jag spelade med konstiga högljudda småpojkar från ryssland. Jag kan bara tänka mig hur kul det vore att köra Predator Hunt på ett LAN med 7 polare.

/Emil

#blogg

signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

1
Skriv svar