Första inlägget eller: Hur jag lärde mig hata gamers.

Medlem
Första inlägget eller: Hur jag lärde mig hata gamers.

Hej Hej

Mitt i natten sitter jag dränkt i roliga bilder, YouTube videor och Spotify. Sitter och funderar på gaming, specifikt folket som spelar spel. Jag gillar tanken på att lite skämtsamt dela in gamers i olika kategorier, hade till och med en konversation med en polare om det över Skype medans vi lirade lite Modern Warfare 2. Så första inlägget får nog handla om det.

Många av er har säkert suttit vid valfritt FPS, MMO eller kanske RTS (spelar inte RTS särskilt mycket). Låt oss säga "valfritt onlinespel", och träffat på en massa spelare under åren. Då är det inte särskilt konstigt att man hittar på olika kategorier som man kan dela in dessa folk i, speciellt de som har ett negativt inflytande över spelandet. Sådär, vidare till listan av de tre första typerna av gamers vi(jag) inte gillar. (Följande text kommer att fokusera ganska mycket på FPS-spel.)

Whinern

Ja, vissa kanske tycket det är fult att använda ett så fjantigt uttryck, men det passar väldigt bra. En typisk "whiner" är inte en person som bara klagar på saker och ting. För jag kan erkänna att till och med jag klagar på allt möjligt. Nej, en "whiner" är en person som klagar på andra spelare, spelet och allt annat som gör att de inte känner sig bra. De slänger även ofta ut massor med ord utan att tänka sig för vad de skriver. Det kan vara infantila ord, meningar som ser ut som spaghetti och argument som saknar något vettig grund överhuvudtaget. Kort sagt så är de en pest som måste bekämpas med sakliga argument som förvirrar deras klena intellekt.

Saker som ofta klagas på (whinas över):
Campers.(Remember, it's a legitimate strategy!)
Bättre spelare. (Beskylls ofta för att fuska)

Besserwissern

En person som tror den vet allt, som ni säkert känner till. Denna personlighetstypen i spel kan till exempel vara en av personerna i ditt lag på en runda Team Deathmatch i valfritt spel. Personen känner att laget inte ger sitt bästa för att vinna, men istället för att vara vänlig och hjälpa sina, kanske mindre erfarna lagkamrater, så rackar han eller hon ner på dem och får dem att ogilla besserwissern utan att förbättra sitt spelsätt. Kan även vara så att besserwissern är en person som tar matcher i ett spel med många "casual"-spelare alldeles för allvarligt och ingen tar denna på allvar och då blir han eller hon sur och tar ut det över hela laget. Ingen du vill ha med i laget.

Denna person är oturligt nog för uppstucken för att kunna bekämpas, bästa sättet är att ignorera denne.

Idioten

Vi vet alla att besserwissrar inte är kul att ha i laget. Men det är värre med Idioten. Tänk er följande scenario:

Bombmålen är A och B, den ena ska förstöras för att det attackerande laget ska vinna rundan. Idioten bestämmer sig för att "campa" vid A. Några i laget sätter sig vid B och resten springer runt och dödar. Tyvärr så är det attackerande laget mer koordinerade och dödar den stackars Idiotens lagkamrater och springer för att lägga bomben vid B. Det meddelande kommer upp som säger att bomben är aktiv vid B kommer upp på allas skärm, men tyvärr så är Idioten den enda som kan göra något åt det.

Idioten väljer nu antigen två saker att göra. Det ena är att springa runt halva banan i ett klumpigt försök till en kringgående manöver, detta tillvägagångssätt slutar ibland med Idiotens död, men ofta så blir det bara slut för desarmeringstid och situationen han försökte avvärja kom till skott. Det försvarande laget förlorade.

Den andra möjligheten är förstås att han eller hon helt ignorerar situationen, antigen på grund att de inte är kapabla till intelligent tänkade, utan lägger sig instinktivt vid någon av bombplatserna som efterblivna drönare eller så springer runt som yra höns med ögonbindel och ser inte ens de mest uppenbara gömställena där fienden "gömmer" sig.

Dock ska inte alla som beter sig så här bli designerade som idioter, vissa är ju kanske bara nybörjare, det var vi ju alla en gång i tiden.

- T.O.B

#blogg

signatur

"The belief in a supernatural source of evil is unnessecary; men alone are quite capable of every wickedness" - Joseph Conrad

1
Skriv svar