Mini Recensioner-Läs
Idag så skippar jag Michael Moore-bloggen och smårecenserar några spel och demos. Heavy Rain är ett utav dem.
Jag kan lika bra börja med det spelet!
HEAVY RAIN
Demot har nyligen kommit ut till PSN och är bara att ladda ner och spela.
Av vad jag har fått uppleva av demot så kan spelet nå hyfsad försäljning. Grafiken, ljudet, kontrollen är väldigt bra måste jag säga. Av de bilder jag sett på spelet verkade det vara oförskämt fult ut. Men icke! Både designen och animationerna är väldigt bra.
Ljudet är också riktigt bra måste jag säga. När du går så låter det som att någon går bredvid dig. Regnet (det regnar hela tiden, lite segt, men namnet säger rätt mycket) så låter det grymt bra med.
Jag blev först imponerad när jag kom in i menyn på spelet. Då det ser ut som det regnar mot ett fönster och du ser dropparna träffa fönstret samt rinna ner. Riktigt vacker och såg verkligen realistiskt ut.
I spelet så går man, i alla fall på demot, hela tiden och det känns rätt segt faktiskt. Men när du kommer in i en fight så gäller det att vara beredd för du ska antingen spamma en knapp, trycka på en knapp, röra styrspaken i en viss vinkel för att inte bli nedslagen. Riktigt bra gjort var det med och inte som på deras första trailer då det tycks vara oerhört enformigt.
Jag är imponerad av spelet eftersom jag förväntade mig ett riktigt skitspel som bilderna och videorna verkade visa. Men ja, vad mer? Spelet är ett detektiv-spel(?). Och ja, ni vet vad detektiver gör, hoppas jag!
Betyg: 4/5
--------------------
Need For Speed: Undercover
Alla NFS-spel har alltid varit väldigt hypade om ni frågar mig. Men Undercover verkade inte riktigt vara ett nytt NFS-spel utan något sämre än vad det borde vara.
Storyn är lite skum då man jobbar under täckmantel för att sedan ta fast Street Racers.
När du är ute för att köra så är du i princip tvungen att köra något race eftersom att det kommer en fråga längst ner på skärmen ifall du vill köra den sortens race. Problemet är att du kan inte tacka nej. Utan den jävlen följer efter dig tills det kommer en ny fråga. Sedan så är miljöerna trista. Det är dag hela tiden, fast klockan är sent på kvällen eller tidigt på morgonen.
Bilduppdateringen är rent av hemsk. Inte långt ifrån lika hemsk som den från Borderlands. Det är illa.
Grafiskt, inte det bästa skulle jag vilja påstå. Vill du har grafik så kör/köp antingen NFS:SHIFT eller DiRT2!
Ljudet är ganska ojämnt skulle jag vilja påstå, musiken är otroligt dålig.
Sättet hur de har delat upp handlingen och andra vanliga race är hemskt. Du har absolut ingen aning om när du ska köra något viktigt race eller inte. I början är spelet också på tok för lätt. Inget fel med det, men lite utmaning skulle vara kul.
Kontrollen är hyfsad dock, men ibland blir det inte som man tänkt sig när du styr bilen. Lite segt där. Annars bra.
Multiplayerläget kan ju bara dra åt helvete. Folk hinner komma ca 10 sekunder före dig innan det ens gått tio sekunder av den banan du för tre sekunder sen börjat på. Lagg, eww...
Betyg: 2,5/5
-----------------------
Det väl allt för idag, kommentera och eller åtminstone ge en tumme upp! ^^
Ser snyggt ut på bild.
På bild ja.
When It's Game Over. It Is.