Gaming: Genom Hela mitt Liv Del 1.
Spelkultur har förändrat mitt liv. Jag kan tacka spelen för mycket. Spel har gett mig bra stunder men också dåliga. Jag ska berätta om hur spelen påverkat mig liv från när jag var en liten liten fuling tills nu när jag är en 14 årig snygging. Klassisk snygging.
Det första spelet jag stötte på är ett spel som har haft samma öde för flera andra personer på vår jord, nämligen Super Mario 64. Jag var 3 och ett halvår första gången jag spelade det. Det var hemma hos min morfar och hans son, Juan-Fillip. Jag var givetvis för liten för att kunna hålla i hela Nintendo-Kontrollen men det fungerade ändå. Jag var inte den som blev mest fascinerad av spelen utan det blev av alla människor min mamma. Hon satt i timmar och spelade. Maten blev klar men hon fortsatte. Alla andra gick och lade sig men hon fortsatte. Till slut ser Juan-Fillip vad hon åstadkommit och han utbryter i ett skrik: "Men jag har ju spelat det där spelet i ett halvår och inte fått så många stjärnor". Mamma log.
Spelet glömde jag i stort sett bort tills min kompis Isak fick ett Nintendo 64 i julklapp julen därpå. Jag hade växt och kunde nu hålla hela kontrollen i min hand. Jag och Isak njöt verkligen framför tv-apparaten. Vi gick igenom värld efter värld och stötte på saker som vi blev helt betagna av. Vi lärde oss Marios repliker utantill. Både "Here We Gooo!!!!" och " Itsa me, Mario!". Isak fick hösten året efter en sprillans ny dator som vi båda utnyttjade för att spela. Hans pappa som tydligen hade spelat Half-Life bestämde sig för att köpa Valves Counter:Strike. Jag och Isak spelat som tokiga. Härnäst köper Isak en mängd andra spel som tex Warcraft 3. När vi får höra att en uppföljare av Half-Life, enligt Isak världens bästa spel ska släppas blir vi båda i eld och lågor. Uppföljare blir uppskjuten ( HackingDådet som Valve Utsattes för) och vi blir båda mycket ledsna. Isak köper CS: Coundition Zero och med denna följer en cd med videos och trailers från Half-Life 2. Jag och Isak blir helt betuttade av spelet och Gravity Gun som vi vid tillfället kallar "sugen". Vi blir också helt uppspelta när vi hör att det är en man med glasögon som ska vara huvudrollsinnehavare. Half-Life 2 släpps och Isak och hans pappa köper det. Vi spelar det men fastnar och ger upp. En tid senare när jag är runt 6 år får jag en laptop. En liten hemskt prestanda lös Toshiba. Jag köper tre spel som jag tycker ser bra ut. Tomb Raider, Gangster 2 och Swat 3. Inget fungerar men vi spelar Swat 3 hemmas hos Isak. Jag kommer ihåg varenda bana. Vilken dröm det var. Mitt liv fortsätter med att både jag och Isak skaffar PlayStation 2. Han köper säkert hundra spel men jag börjar med Golden Eye Rouge Agent. Sedan köper han Gta 3 som i alla fall jag inte var ett dugg imponerad av. Jag köper Gta: Vice City vilket visar sig vara ett grymt spel. Jag och Isak kan knappt någon Engelska och väver ihop storyn i spelet. Det följs av att vi köper San Andreas och alla andra Gta spel inklusive Call of Duty och så fortsätter det till jag börjar femman.....