Nedräkning pågår
Ett snabbt överslag ger resultatet att posten landar i brevlådan om 3 timmar. 3 timmar. Det är en evighet!
Nu kanske man undrar vad som är så speciellt med torsdagsposten, utöver alla reklamblad från elektronikkedjor och Överskottsbolaget, och vanligtvis är svaret "ingenting".
Men idag väntar jag ett paket från cdon och i det paketet ligger något jag länge velat ha och som av en händelse firar 10 år nu i februari och därför var nersatt med 200 spänn.
Just precis, The Sims 3.
Ja, ja, jag vet. The Sims 3 är säkert ute och omodernt, nu är det andra spel som gäller. För er. Inte för mig. Det här är något jag längtat efter ända sedan första ryktet om att det skulle komma en trea. Jag minns till och med när tvåan hade ungefär ett halvår på nacken och min syster och jag lyriskt diskuterade och önskedrömde om en trea och vad det skulle kunna innebära.
Idag blir den önskedrömmen sann.
Om det fungerar på min dator det vill säga. Enligt mina efterforskningar och jämförelser ska det fungera. Men man vet aldrig, jag har haft fel förut. Fast det spelar ingen roll, bara att få äga ett eget exemplar gör mig glad (just nu i alla fall, annat är det sen när jag försöker få igång det och svär över att det inte fungerar).
Jag ställde frågan om min dator skulle klara Sims 3 i forumet för ett tag sedan, och länkade till datorns faktaruta på tillverkarens hemsida. Jag fick ett enda svar, ett positivt sådant, så jag hoppas det stämmer och att ingen annan svarade just därför. (Missuppfatta mig inte nu, jag är inte sur för att bara en svarade och jag blir heller inte sur om det inte fungerar, inte på er i alla fall.)
Anledningen till att jag väntat så länge med att införskaffa spelet är att min förra dator slutade samarbeta med spel, den ville inte starta ett enda och skyllde på grafikkortet och annat strunt. Den var i väg på service där den bland annat skulle få nytt grafikkort och innan servicen funkade allt som det skulle och var finfint. Det nya grafikkortet var till för att starta spel som Driv3r och just The Sims 3. Men som redan sagt, när datorn kom tillbaka fungerade inte ett skit i stället.
Vad lärde vi oss av det?
Skicka inte datorer till samma ställe igen.
Drygt 2,5 h kvar. Jag har lyckats fördriva en halvtimme.
Kanske ska börja ta på mig jackan?
- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!