Den populära kulturen
Gammalt
Köpte de två säsongerna som finns av Rome idag och har hittills sett två avsnitt. Är helt såld, slutade kolla bara för att brorsan weinade om att han var trött och inte orkade mer för tillfället. Ray Stevenson verkar göra sig lika bra ifrån sig som i The Punisher: War Zone och gillar även hans polare Lucius Vorenus. Glöm den riktiga maktkampen, låt de styra Rom istället.
Nytt
Såg Mel Gibsons nya film Edge of Darkness i lördags. Den påminde lite om Taken (vilket är så nära det bästa betyg man kan komma i en liknelse), fast ändå inte. Kan inte berätta särskilt om handlingen utan att spoilera något men det är Mel Gibson i en actionfilm med substans som hård Bostonsnut, vad mer kan man begära?
8/10.
Kommande
Var på Media Markt idag för att kolla vad Modern Warfare 2 till PC kostade och såg att de hade Sonic & SEGA All-Stars Racing i sin demostation. Slog mig ner, körde två banor och skrev upp det på att-köpa-listan. Jag älskar Mario Kart, men har varken haft Gamecube eller Wii och likaså tycker jag Crash Team Racing fortfarande är ett underhållande spel, men jag har ingen att spela det med. Att SSASR därför innehåller onlinespelande för upp till 8 pers är såklart oerhört glädjande. En till synes väldigt enkel driftkontroll, crazy vapen (världen vändes upp och ner! Hur styr jag?? GAAhHH!!!) och banor hämtade från bland annat The House of The Dead. Det lär ju inte kunna slå fel. Jag är där dag 1 om jag får tillbaka mitt PS3 tills det släpps den 26/2.
Bonus
Tuve från Loading postade senaste från Collegehumor på sin facebooksida. I lol´d.
Kullberg-as approved by BaratsAndBereta