Drama säljer

Grafikfejs
Paradox Interactive
Drama säljer

Tack vare det inlägg som Gryzor publicerade igår på Onlinegamer.se, där han påpekade vissa svagheter i ETF2L:s antifuskrutiner, har sidans besökarantal skjutit i höjden. Alla vill vara med och tycka till om tilltaget. På ena sidan står ETF2L:s admins som försvarar sitt sätt att arbeta, och på andra sidan står Gryzor och sådana som vill ha mer insyn i verksamheten.

Gryzor har dock en mindre ärbar förmåga att uttrycka sig väldigt otrevligt mot sina meningsmotståndare, även om han i det här fallet inte gjorde så i själva artikeln utan snarare i de efterföljande kommentarerna. Det hela har gått så långt att Gryzor själv blivit avstängd från ETF2L till följd av sin artikel (och säkerligen sitt stundtals hårda språk).

Jag förstår nu hur tidningar som Aftonbladet och Expressen kan motivera sin journalistik. Dramatik säljer. Om en sån här liten skitgrej kan få Onlinegamers besökarsiffror att mer än tredubblas är det ju inte konstigt att kvällspressen publicerar artiklar om Paradise Hotel, otrohetsaffärer och kändisar som slåss.

#blogg

signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar