Platinagevär och fattigdom

Medlem
Platinagevär och fattigdom

Jag klarade nyligen <i>Mass Effect 2</i> - jag vet, ÄNTLIGEN, men jag tog god tid på mig för att jag visste att jag skulle känna mig alldeles tom inuti när det tog slut. För att inte tala om hur tomma de planeter jag besökt måste ha varit efter att jag sugit dem från "Rich" till "Depleted" med ett par välplacerade sonder (prova förresten att skicka två sonder på Uranus, för ett litet påskägg från EDI). <b>Shamus Young</b> kommenterade på samma sak i sin serie Stolen Pixels helt nyligen. Själv undrar jag bara en sak: <b>Varför är Commander Shepards snipergevär gjort av platina?</b> Och varför krävs det 35 ton (om man antar att måtten i spelet är i kilo) metall för att bygga ett nytt? Blir det inte jobbigt att gå omkring med 35 ton platina på ryggen? Det kanske är det man har sitt maffiga, förstärkta N7-pansar till...

Bilden ovan är förresten en provbild på en Shepard-figur jag precis hittade på en blogg någonstans. Den ska snokas mer om - jag vill ha en!

Uppdatering: Shepard-figuren är gammal, jag lyckades bara missa den när den kom ut. Men det verkar som om de finns kvar hos Bioware för $55...

#blogg

1
Skriv svar